۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

افتتاح نخستین هتل جزیره هرمز تا پایان امسال

نخستین هتل جزیره هرمز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۵۷۵
افتتاح نخستین هتل جزیره هرمز تا پایان امسال

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات احداث هتل در جزیره هرمز از دو سال پیش آغاز شده است.
عباس نوروزی تصریح کرد: پروژه ساخت این هتل با همکاری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس طرح اولیه این هتل با درجه دو ستاره تکمیل و تجهیز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این نخستین هتل در جزیره هرمز محسوب می شود،خاطرنشان کرد: امید می رود با ساخت این هتل گردشگری در این جزیره با رونق بیشتری همراه شود.
نوروزی تصریح کرد:ساخت این هتل به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 30 درصد این مبلغ آورده سرمایه گذار است و مابقی آن در قالب تسهیلات بانکی از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.
به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته و به گفته سرمایه گذار بخش خصوصی نخستین هتل دو ستاره جزیره هرمز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد:جزیره هرمز دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی است و یکی از مقاصد اصلی طبیعت گردان محسوب می شود.
وی همچنین به ساخت پارک ساحلی در سال 87 توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در جزیره هرمز با صرف هزینه 500 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: با ساخت این پارک ساحلی شاهد رونق گردشگری در هرمز بودیم که امیدواریم با افتتاح هتل در این جزیره نیز گردشگری جزیره بیش از پیش رونق گیرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: این اداره از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند برای ایجاد تاسیسات گردشگری در جزیره هرمز استقبال خواهد کرد.
به گزارش مانا هرمز، جزیره‌ای بیضی شکل به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع برابر با ۱۶ مایل مربع در ورودی خلیج فارس در ۸ کیلومتری بندرعباس واقع است.
این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند. همین موقعیت است که آن را در طول تاریخ، از نظر راهبردی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار ساخته‌ است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار