۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

ضبط 15 میلیون لیتر سوخت قاچاق در سال 92

فرمانده دریابانی هرمزگان از کشف و ضبط 15 میلیون لیتر سوخت قاچاق در سال گذشته خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۱۴
ضبط 15 میلیون لیتر سوخت قاچاق در سال 92به گزارش مانا سرهنگ محمد ایزدی با بیان این مطلب افزود : با تدابیر و اولویت های فرماندهی مرزبانی کشور توان مقابله با جرائم و قاچاقچیان در دریا افزایش یافته و آمادگی مقابله با هر جرمی را داریم.

وی ادامه داد : از 25 اسفندماه 92 تا 25 فروردین ماه 93 برای خدمات رسانی به مسافرین و گردشگران 20 جایگاه راهنمای گردشگر در سطح استان دایر کرده بود که به طور 12 ساعته خدمات رسانی توسط این نیرو انجام گرفته است.

وی گفت: در طرح نوروزی بیش از 20 پست کنترل مرزی جدید در 30 نقطه مهم ایست و بازرسی با 33 یگان گشت دریایی و 18 چادر سیار نوروزی مشارکت و فعالیت داشته اند.

فرمانده دریابانی هرمزگان عنوان کرد: در طول یک ماهه پایگاه های دریابانی استان از مرزهای آبی کشور در جنوب به خوبی حفاظت کرده اند.

سرهنگ ایزدی در ادامه بیان داشت: مقدار یک میلیون لیتر سوخت قاچاق، پنج محموله مشروبات الکلی، 520 کیلوگرم مواد افیونی، بیش از شش میلیون نخ سیگار، بیش از دو هزار توپ پارچه و 33 قلم جنس قاچاق که از طریق دریا وارد کشور می شد کشف و ضبط شد.

وی گفت: در این مدت 330 نفر تبعه افغان غیر مجاز در استان دستگیر شده که برخی از آنها یا از طریق مرز خارج شده اند و مابقی در زندان بسر می برند.

به گفته وی، در این راستا یک فروند شناور 33 فوت با موتور 85 اسب بخار که بطور ماهرانه ای طراحی شده بود تا خودروهای از کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور قاچاق وارد کشور کند با یک دستگاه خودرو میتسوبیشی 3000 اسب بخار ساخت کشور ژاپن به قیمت کارشناسی شده 200 میلیون تومان توقیف شده و در این زمینه دو نفر متهم و مقادیری قطعات خودرو و تجهیزات ماهواره ای کشف و ضبط و به دستگاه های قضایی ارجاع داده است.

فرمانده دریابانی هرمزگان عنوان کرد: در این مدت نیز 68 دستگاه ماهواره 426 راس گوسفند هفت فروند لنج عربستانی با 28 خدمه و ناخدا دستگیر شدند که همه آنها دارای تبعه هندوستانی بودند.

وی گفت: 12 فروند لنج که قصد خروج سوخت از کشور نیز داشتن توقیف شدند و با تشکیل پرونده به دستگاه های ذیصلاح تحویل داده شد. در طول سال 92 حدود 15 میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط گردیده است.

سرهنگ ایزدی اظهارداشت: برای مقابله با قاچاق سوخت و هر نوع قاچاق در آبهای کشور عزیزمان با قاچاقچیان برخورد خواهیم کرد و یگانهای مرزی آمادگی و توان مقابله با هر جرمی در دریا را دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار