۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

سرمای‌ه گذاری‌ بخش خصوصی‌ در جزی‌ره نگی‌ن

بخش خصوصی درساخت پایانه بندری در جزیره نگین سرمایه گذاری می کند.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۶۷
سرمای‌ه گذاری‌ بخش خصوصی‌ در جزی‌ره نگی‌نبه گزارش مانا سرپرست اداره کل بندر و دریانوردی استان بوشهر گفت:برای ایجاد ظرفیت های لازم بندری در جزیره نگین ، به عنوان پسکرانه بندر بوشهر ، بخش خصوصی درساخت پایانه بندری در این جزیره 110 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند.

فتح الله خوشبختی، امروز در نشست با استاندار بوشهر افزود: جزیره نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر با 450 هکتار وسعت نقش تاثیرگذاری در توسعه و افزایش ظرفیت بندر بوشهر دارد.

وی با اشاره به اینکه تقاضاهای زیادی برای سرمایه گذاری در جزیره نگین وجود دارد بیان کرد: تنها در صنایع پاک و بدون آلایندگی این جزیره امکان سرمایه گذاری وجود دارد و بیش از 30 شرکت برای این مهم اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: جزیره نگین و عباسک واقع در محدوده بندر بوشهر می‌ بای‌ست با شبکه ریلی داخلی به هم متصل شود تا امکان فعالیت های تجاری و بندری در این دو جزیره گسترش یابد.

مصطفی سالاری افزود: همچنین در جزیره نگین عمق مناسب آب برای ایجاد اسکله و پایانه بندری ضروری است.

وی گفت: باید با سرمایه گذاری در جزیره نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر و اتصال آن به جزیره عباسک ساختمان ستادی، دفاتر بازرگانی، فعالیت های آموزشی پژوهشی در این جزیره ایجاد شود.

سالاری با بیان اینکه زیرساخت های ایجاد بندرآزاد تجاری بوشهر فراهم شده است اظهار کرد: آن چیزی که در افق میان مدت مد نظر قرار دارد الحاق جزیره نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر برای ایجاد اسکله های تجاری است.

استاندار بوشهر یادآور شد: باید با جذب سرمایه گذار از فرصت فراهم شده در بندر بوشهر و پسکرانه هایی که مکان یابی شده اند برای سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کرد.

وی‌ بیان کرد: بندر آزاد تجاری بوشهر با مقدماتی که فراهم است با تصویب در هیات دولت، در بندر بوشهر ایجاد و سبب تحول اقتصادی در این بندر می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار