۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

وزارت نفت از ظرفیت ایزوایکو استفاده کند

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های شرکت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو)، تاکید کرد: لازم است وزارت نفت و سایر مسئولان از ظرفیت این شرکت استفاده کامل کنند.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۶۲
وزارت نفت از ظرفیت ایزوایکو استفاده کندبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، جاسم جادری، ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات بارگیری(لودات) نخستین سکوی گازی ساخت ایران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سازه عظیم به همت متخصصان و مهندسین داخلی ساخته شده است.

وی با ابراز خرسندی از به بار نشستن زحمات چندساله متخصصین و مهندسین، افزود: انشالله این سازه بتواند به تولید گاز کشور که نیاز اساسی امروزمان است، بیفزاید و شاهد رشد و شکوفایی دراین بخش باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به این که این سازه، نخستین سکوی گازی است که در طول مدت 15سال اخیر در داخل کشور تکمیل شده است، تصریح کرد: امروز شاهد انجام عملیات لودات این سکوی 2700تنی هستیم.

جادری بیان کرد: هزینه ساخت این سکو حدود 240میلیون دلار بوده و روزانه با قابلیت یک میلیارد فوت مکعب گاز، تحویل پارس جنوبی خواهد شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان ادامه داد: از وزیر نفت و همه مسئولان می‌خواهم از ظرفیت شرکت کشتی‌سازی ایزوایکو استفاده کامل شود.

وی با اظهار اینکه این شرکت امکانات و ظرفیت بسیار خوبی دارد، درخصوص ساخت بزرگترین سکوی گازی کشور در ایزوایکو، تاکید کرد: این شرکت امکانات و ظرفیت بسیار مناسبی دارد و می‌تواند پاسخگوی نیاز داخلی کشور باشد.

جادری با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت ایجادشده در فازهای بعدی، از ظرفیت کشتی‌سازی ایزوایکو استفاده کنیم، گفت: افتخار ما این است که این کارها امروز توسط نیروهای بومی و بدون نیاز به نیروها و شرکت‌های خارجی خارجی صورت گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار