به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از سایت container-news؛ آمریکا ارزیابی هزینههای بندری ارائهشده توسط اپراتورها و مالکان کشتیهای چینی و همچنین اپراتورهایی که از کشتیهای ساخت چین استفاده میکنند، از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. در این راستا، خطوط برتر کانتینری چینی ادعا میکنند که در مواجهه با هزینههای بندری USTR خدمات پایداری ارائه میدهند.
هزینههای جدید پس از تحقیق در زمینه تسلط چین بر صنعت کشتیسازی توسط نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) اعمال میشود. بر اساس این گزارش، نسبت به سایر خطوط کانتینری که تنها بهطور مقطعی تحت تأثیر این امر قرار میگیرند، کشتیهای ساخت چین در بنادر ایالات متحده بیشتر تحت تأثیر هزینههای آمریکا قرار میگیرند.
سخنگوی شرکت کشتیرانی کاسکو در این زمینه اعلام کرد: «در حالی که هزینههای خدمات بندری ممکن است چالشهای زیادی را ایجاد کند، خطوط کشتیرانی کاسکو همچنان به توانایی خود در تضمین خدمات پایدار و قابل اعتماد در آمریکا اطمینان دارد. ما تعهد خود را به حفظ استقرار پایدار ظرفیت و کیفیت خدمات ادامه داده و بهطور مداوم راهحلهای لجستیکی قابل اعتماد، ایمن و با کیفیت بالا را ارائه میدهیم.»
وی ادامه داد: «ما بهطور فعال سبد محصولات خود را برای برآورده کردن تقاضاهای در حال تحول بازار ایالات متحده افزایش داده و نرخها و هزینههای رقابتی را همراه با سیاستهای مرتبط که با شرایط بازار همسو هستند، حفظ میکنیم.»
در این گزارش آمده است که سخنگوی OOCL نیز در این ارتباط گفت: «علیرغم بار مالی تحمیلشده توسط هزینههای نماینده تجاری آمریکا، تعهد ما به بازار این کشور روشن و قوی است. OOCL سالهاست که شریک قابل اعتمادی در تسهیل صادرات و واردات ایالات متحده بوده و بهطور مداوم راهحلهای لجستیکی قابل اعتماد، امن و با کیفیت بالا ارائه میدهد و امروزه این تعهد تغییری نکرده است. آینده OOCL در ایالات متحده قطعی است. ما در حفظ منافع مشتریان خود و ارائه خدمات قابل اعتماد تحت برند OOCL ثابتقدم هستیم.»
در پایان این گزارش آمده است که آمریکا در ماه آوریل از برنامههای خود برای اعمال هزینههای بندری جدید بر کشتیهای چینی در یک دوره حدود ۱۸۰ روزه که بهصورت مرحلهای اجرا میشود، برای احیای کارخانههای کشتیسازی آمریکایی رونمایی کرد.