به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نخستین سفر رئیسجمهور کره جنوبی به آمریکا در ماه گذشته با ارائه یک بسته سرمایهگذاری ۳۵۰ میلیارد دلاری همراه بود که ۱۵۰ میلیارد دلار آن به کشتیسازی اختصاص یافت؛ طرحی با شعار «آمریکا را دوباره به کشتیسازی عالی تبدیل کنید». محور اصلی این سفر، توسعه کارخانه کشتیسازی رقیب HD Hyundai یعنی Hanwha Ocean در فیلادلفیا بود.
پیشتر شرکت کرهای از یک طرح توسعه ۵ میلیارد دلاری برای کارخانه کشتیسازی Hanwha Ocean فیلادلفیا و همچنین سفارش ساخت ۱۰ تانکر در این شهر رونمایی کرده بود.
بر اساس این گزارش، شرکت HD Hyundai در سالهای اخیر چند سرمایهگذاری مشترک در ایالات متحده بهویژه در زمینه موتور، مهندسی فراساحل و LNG انجام داده است. مدیر ارشد اجرایی این شرکت اعلام کرد: هدف ما دستیابی به درآمد سالانه ۲.۲ میلیارد دلاری از ایالات متحده تا سال ۲۰۳۵ است و خریدهای احتمالی در آمریکا در حال بررسی قرار دارد.
در ادامه گزارش آمده است که بهتازگی شرکت HD Hyundai Marine Solution همکاری با شرکتهای دیجیتال آمریکایی در زمینه سیستمهای کشتی هوشمند را آغاز کرده است. همچنین این شرکت از ایجاد یک صندوق سرمایهگذاری مشترک ۲ میلیارد دلاری با شرکت سرمایهگذاری آمریکایی سربروس برای تأمین مالی پروژههای ساختوساز دریایی و فراساحلی خبر داده است. این دو شرکت هماکنون در یک یارد در فیلیپین همکاری میکنند.
بزرگترین کشتیساز کره جنوبی همچنین اعلام کرد با شرکت Edison Chouest Offshore (ECO) همکاری خواهد کرد تا کشتیهای کانتینری دوگانهسوز LNG سایز متوسط را تا سال ۲۰۲۸ در آمریکا بسازد.
در پایان گزارش آمده است که HD Hyundai با بزرگترین کشتیساز دفاعی ایالات متحده، یعنی Huntington Ingalls Industries، تفاهمنامهای امضا کرده است تا بهطور مشترک بهرهوری و روشهای کشتیسازی مبتنی بر فناوری پیشرفته را ارتقا دهد.
شایان ذکر است که صنایع سنگین سامسونگ، دیگر شرکت بزرگ کشتیسازی کرهای، اخیراً همکاری خود را با شرکت Vigor Marine برای نوسازی کارخانههای کشتیسازی و گسترش ظرفیت نگهداری و تعمیرات دریایی در سواحل غربی آمریکا اعلام کرده است.