به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از پورت نیوز، این گروه لجستیکی در نیمه اول سال ۲۰۲۵ با هدف رشد بازارهای استراتژیک بیش از ۱.۸ میلیارد دلار در خدمات لجستیکی و زیرساختها سرمایهگذاری کرده است.
این سرمایهگذاریها بر افزایش ظرفیت ترمینال، ادغام زنجیره تأمین و قابلیتهای دیجیتال برای پشتیبانی از تابآوری تجاری بلندمدت متمرکز هستند.
این گروه در نیمه اول سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۷.۴ میلیون TEU کانتینر جابهجا کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۵ درصد افزایش داشته و درآمد حاصله نیز نسبت به قبل ۲۰.۴ درصد بالا رفته و به ۱۱.۲۴۴ میلیون دلار رسیده است.
گروه لجستیکی دیپی ورلد از افزایش ۲۱.۴ درصدی در درآمدهای تعدیلشده خبر داد و آن را به ۳.۰۳ میلیارد دلار رساند.
سلطان احمد بن سلیم، رئیس و مدیرعامل گروه دیپی ورلد در این زمینه گفت: «خوشحالیم که نتایج قوی عملکرد نیمه اول سال ۲۰۲۵ را منتشر میکنیم زیرا درآمد و سود ناخالص نسبت به سال قبل بیش از ۲۰ درصد رشد نشان میدهد. این در حالی است که تنشهای ژئوپلیتیکی مداوم، بسته شدن مسیر دریای سرخ و عدم قطعیت در تعرفههای تجارت جهانی اختلال قابل توجهی برای صنعت دریایی فراهم کرد.»
وی افزود: «علیرغم این چالشها، استراتژی گروه بر اساس ارائه راهحلهای یکپارچه و عملیاتی کردن زیرساختهای حیاتی در بازارهای کلیدی تدوین شده که این کار به ما این امکان را میدهد تا از صاحبان کالا حمایت کرده و عملکرد مثبت و قوی را ارائه دهیم.»
یووراج نارایان، معاون مدیرعامل و مدیر ارشد مالی گروه نیز اظهار داشت: «عملکرد نیمه اول سال ۲۰۲۵ با ادامه فعالیت در بنادر، پایانهها و بخش خدمات دریایی به همراه تولید نقدینگی قوی و ترازنامه منظم، پشتیبانی شده است.» وی تأکید کرد انتظار میرود دیپی ورلد علیرغم موانع و فشارهای جهانی بر کریدورهای کلیدی حملونقل، درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک قوی و نتیجهبخشی را در کل سال ۲۰۲۵ رقم بزند.
از سوی دیگر گروه بنادر Port AD از مجموعههای تحت پوشش دیپی ورلد به عملکرد مالی و عملیاتی قوی در نیمه اول سال ۲۰۲۵ دست یافت که با افزایش ۱۵ درصدی درآمد، خود را نسبت به سال گذشته به ۴.۸۳ میلیارد درهم (۱.۳۱ میلیارد دلار) رساند. این امر عمدتاً حاصل فعالیتهای بندری، شهرهای اقتصادی و مناطق آزاد و خوشههای دریایی و کشتیرانی است.
سود قبل از مالیات نیز با افزایش ۵ درصدی به ۵۱۹ میلیون درهم (۱۴۱ میلیون دلار) رسید.
خوشههای دریایی و کشتیرانی این گروه بندری در نیمه اول سال ۲۰۲۵ شاهد افزایش ۳۴ درصدی حجم فیدر کانتینری نسبت به سال گذشته بود و ناوگان خدمات دریایی از ۶۵ کشتی در سال گذشته به ۷۴ کشتی افزایش یافت.