به گزارش مانا به نقل از سایت پورت نیوز؛ بنادر شرقی استرالیا در حال سرمایه گذاری در مجتمع جدیدی هستند که قرار است خطوط ریلی را به ترمینال کانتینری و پارک لجستیک متصل کند. این پروژه که تکمیل آن دو سال طول میکشد، شامل احداث ۵ خط ریلی راه آهن اضافی برای جابهجایی قطارهای منطقهای به طول ۶۰۰ متر است.
Nicolaj Noes، معاون اجرایی اقیانوسیه گروه DP World، در مراسم امضای این قرارداد گفت: «سرمایه گذاری ما در این زیرساخت لجستیکی جدید بندر محور، ظرفیت بیشتر، چابکی برتر، ادغام یکپارچه فرآیندها، افزایش بهره وری و قابلیت اطمینان بیشتر را به نمایش خواهد گذاشت.»
وی افزود: «از رقم ۴۰۰ میلیون دلار قابل سرمایه گذاری مبلغ ۲۵۲ میلیون دلار برعهده شرکت DP World امارات میباشد و مبلغ ۱۴۸ میلیون دلار بقیه را شرکت استرالیایی پرداخت خواهد کرد.»
ماریکا کالفاس، مدیرعامل NSW Ports استرالیا نیز در این زمینه اظهارداشت: «این ترمینال ریلی جدید امکان جابهجایی کانتینرهای بیشتری از طریق ریل را فراهم میکند و رشد کامیونها در جادهها را کاهش میدهد و کارایی بیشتری را برای زنجیرههای تأمین کانتینر این ایالت ارائه میدهد.»
به گفتۀ معاون اجرایی DP World، مزایای کلیدی این طرح باعث بهبود کارایی لجستیکی، رشد اقتصادی در صنایع مهم مانند کشاورزی، تولید، ساختوساز، خردهفروشی و تجارت الکترونیک میشود و در عین حال فرصتهای شغلی پایدار ایجاد میکند. به گونهای که ظرفیت ریلی سالانه ترمینال توسط گروه DP World از ۴۰۰ هزار TEU به یک میلیون TEU یعنی بیش از دو برابر میرسد.
از سوی دیگر اجرای این طرح کاهش حرکت کامیون و انتشار کربن، همسو با اهداف پایداری سیدنی را درپی دارد.
شایان ذکر است بندر بوتانی تنها بندر در استرالیا میباشد که قرار است هر ترمینال کانتینری به شبکه ریلی متصل شود تا به شبکه گستردهای از پایانههای شهری و منطقهای خدمات ارائه دهد.