۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

راه اندازی خط جدید کشتیرانی بین پاکستان و بنگلادش با حمایت امارات

خط جدید کشتیرانی بین پاکستان و بنگلادش با حمایت گروه لجستیکی DP world امارات راه اندازی شد. این سرویس در آینده ۶ کشوری را که در مسیر امارات تا هند قرار دارند، به هم متصل خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۴

راه اندازی خط جدید کشتیرانی بین پاکستان و بنگلادش با حمایت امارات

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، گروه لجستیکی DP World و شرکت حمل‌ونقل لجستیک NLC پاکستان از راه‌اندازی خط کشتیرانی مستقیم بین پاکستان و بنگلادش در اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی خبر دادند. این سرویس جدید قرار است بیش از ۱۰۰۰ کانتینر را در هر سفر جابه‌جا کند.

بر‌اساس این گزارش، کشتی Yuan Xiang Fa Zhan بندر کراچی را ترک کرده و قرار است در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۵ به بندر چیتاگونگ بنگلادش برسد. محموله این کشتی شامل مواد خام صنعتی، محصولات کشاورزی و پارچه‌های نساجی است که این امر نشان‌دهنده اهمیت این سرویس در تسهیل تجارت منطقه‌ای خواهد بود.

این سرویس بخشی از یک طرح بزرگتر است که به زودی ۶ کشور را به‌طور متناوب به یکدیگر متصل می‌کند. این کشور‌ها شامل مالزی (پورت کلانگ)، امارات (جبل علی)، پاکستان (کراچی)، بنگلادش (چیتاگونگ)، اندونزی (بلاوان) و هند (موندرا) خواهند بود.

بر‌اساس گزارش‌های منتشر شده، واردکنندگان و صادرکنندگان از این مسیر جدید دریایی مستقیم بین پاکستان و بنگلادش بهره‌مندی‌های قابل توجهی خواهند داشت. این مسیر جدید قادر است زمان ترانزیت را بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد و راه‌حل لجستیکی قابل اعتماد و رقابتی‌تری را ارائه کند.

سلطان احمد بن سلیم، رئیس گروه DP World در این زمینه گفت: «این مسیر جدید می‌تواند به بسیاری از مسیر‌های منطقه‌ای و جهانی متصل شود و به کسب‌وکار‌ها و بازرگانان این امکان را می‌دهد که به تمامی بخش‌های شبکه جهانی دسترسی پیدا کنند. این اقدام فرصت‌های بیشتری برای توسعه کسب‌وکار و خدمات‌رسانی به مشتریان جدید فراهم خواهد کرد.»

وی افزود: «پس از انجام سفر‌های موفق متعدد، این خدمات با استقبال خوبی از سوی جوامع تجاری در هر دو کشور مواجه شده است.» اولین سفر این کشتی، که در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی آغاز شد، ۳۰۴ کانتینر را مستقیماً از کراچی به چیتاگونگ منتقل کرد.

مسیر مستقیم بین کراچی و چیتاگونگ، زمان حمل‌ونقل ۱۱ روزه‌ای را فراهم می‌کند که نتیجه آن تحویل سریع‌تر کالا‌ها و کاهش هزینه‌های لجستیکی خواهد بود.

در پایان این گزارش، آمده است که سرویس دوم این کشتی بیش از دو برابر بار کانتینری را بین کراچی و چیتاگونگ حمل کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار