به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ این کشتی که Fan Zhou 8 نام دارد، ظرفیت حمل بیش از ۵۸۰۰۰ تُن بار را دارد.
این کشتی همچنین عرشه آسانسور بزرگ ۱۱۷۰۰ و توانایی حمل تجهیزات فوقالعاده بزرگ مانند جرثقیلها، ماژولهای سکو، ماشینآلات بندری و فراساحلی را دارد.
در ادامه این گزارش آمده است این کشتی که توسط کارخانه کشتیسازی تایژو ژونگ هانگ برای کشتیرانی جیانگ سو فانژو ساخته شده به مدت ۵ روز آزمایش دریایی را در ماه دسامبر در دریاهای شرق شانگهای به پایان رسانده است. این کشتی توانست به حداکثر سرعت ۱۵ گره دریایی دست یابد که توسط دو موتور اصلی ۸۳۴۰ کیلوواتی کار میکنند.
از جمله قابلیتهای دیگری که برای Fan Zhou 8 میتوان نام برد قابلیت کار در آبهایی با یخ شناور کوچک میباشد که کشتی را برای عبور از آبهای قطبی آماده میکند.
انجمن ردهبندی چین مطابقت با کشتیرانی سبز این کشتی، شامل الزامات کنوانسیون هنگ کنگ و اتحادیه اروپا را اعلام کرده است.
طول این کشتی حدود ۲۵۶ متر و بُرد آن ۱۶۰۰۰ مایل دریایی است. از دید کارشناسان این کشتی با ناوهای بزرگ هواپیمابر قابل مقایسه است. در پایان این گزارش آمده است؛ چین ناوگان بزرگی از کشتیهای بالابر سنگین ایجاد کرده است. در میان کاربردهای بسیاری که این کشتیها دارند آنها جرثقیلهای کشتی به ساحل و بندری را که به طور کامل در چین مونتاژ شده به بنادر سراسر جهان تحویل میدهند.
تحلیلگران همچنین استدلال میکنند که این ناوگان دارای قابلیتهای نظامی حیاتی برای نیروی دریایی چین است.