به گزارش گروه بینالملل مانا و به نقل از Hellenic Shipping News، این پروژه در شرکت مهندسی و تعمیر کشتی Zhoushan Yatai به پایان رسیده است.
براساس این گزارش، پروژه تبدیل این کشتی به کشتی دوگانهسوز با سوخت کم سولفور و متانول شامل اصلاح موتور اصلی و نصب مخازن متانول با افزایش طول کلی کشتی بود. این کشتی که در سال ۲۰۱۷ میلادی با سوخت معمولی در کره جنوبی با نام Maersk Honam ساخته شد، در سال ۲۰۱۸ میلادی به شدت آسیب دید. اما هنگام بازسازی، سولفور حذف و مخزن سوخت متانول نیز به آن افزوده شد. این کشتی ضمن بازگشت به دوره فعالیت، به مرسک هالیفاکس تغییر نام داد.
این کشتی قبل از تبدیل شدن به سوخت دوگانه، ۱۵۲۶۲ TEU ظرفیت و حدود ۳۵۲ متر طول داشت، اما با تلاش متخصصان چینی، کشتی در حال حاضر دارای ۳۶۷ متر طول و ظرفیت ۱۵۲۶۲ TEU میباشد.
در ادامه این گزارش آمده است که شرکت مرسک خاطرنشان کرد با چالشهای زیادی برای اجرای این پروژه مواجه بود که شامل اضافه کردن یک خط سوخت جدید برای متانول در کنار خط سوخت سنتی است. اداره ایمنی و دریانوردی چین این کشتی را تحت آزمایشهای دریایی قرار داد. سیستمهای آنلاین مرسک نشان میدهند که کشتی از شانگهای حرکت کرده و قبل از عبور از اقیانوس آرام به سمت مکزیک، در کره جنوبی توقف کرده است.
مرسک قبلاً اعلام کرده بود که پروژه مقاومسازی را برای سایر کشتیهای این کلاس ادامه خواهد داد. در پایان این گزارش آمده است که شرکتهای بزرگ کشتیرانی مانند COSCO، CMA CGM، Seaspan و Hapag-Lloyd نیز برنامههایی برای تبدیل کشتی به سوخت متانول اعلام کردهاند. هفته گذشته، شرکت COSCO شانگهای اولین پروژه در یک کشتی کانتینری ۲۰۰۰۰ TEU را آغاز کرده است که این پروژه به عنوان یک پیشرفت بزرگ برای این شرکت محسوب میشود.