به گزارش گروه بینالملل مانا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که «وینسنت کلکرک»، مدیر اجرایی مرسک، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: “هیچ نشانهای از تنشزدایی در دریای سرخ وجود ندارد و این منطقه امن نیست. به همین جهت، فعالیت کشتیها و خدمه در این مناطق به هیچ وجه قابل توجیه نیست، چراکه انتظار میرود دامنه بحران تا سال ۲۰۲۵ میلادی نیز ادامه یابد. ”
وی در ادامه تأکید کرد: “حمله به کشتیها در دریای سرخ، مسیر کشتیرانی حیاتی تجارت شرق – غرب را مختل کرده است. اما خوشبختانه تغییر مسیر کشتیها باعث شد محمولهها، هرچند با قیمت بالا، بالاخره به دست مصرفکنندگان برسد. در این ارتباط، شاهد افزایش نرخ حمل محمولهها از بنادر آسیایی به اروپا بودهایم. ”
مدیر اجرایی مرسک از این شرکت پس از تشکیل ائتلاف جمینی به عنوان فشارسنج تجارت دریایی یاد کرد و افزود: “قرار است تمام کشتیهای کانتینری این شرکت از دریای سرخ به سمت دماغه امید نیک راهی شوند. ”
وی در پایان گفت: “از ۲۱ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی، به دلیل تقاضای قوی و ادامه اختلال در دریای سرخ، نرخ حمل کالا را افزایش دادهایم. ”