به گزارش مانا، با سرمایه گذاریهای صورت گرفته در بخش فعالیتهای لجستیکی بندر، امکان صادرات محمولههای صادراتی با توجه به زیرساختهای بندر چابهار تأمین شده است.
وی افزود: بنادری مثل چابهار با همت و توجه نظام جمهوری اسلامی از یک مرکز ساده به یک زیربنای مهم که پشتیبان اقتصادی کشورها تبدیل شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بنادری که بتوانند براساس کنوانسیونها و الزامات بینالمللی و همگام با تکنولوژیهای روز با هدف تسهیل امورات ذینفعان و افزایش امنیت عملیات بندری حرکت کنند به عنوان بنادر پیشرو از آنها یاد میشود.
وی بیان کرد: بندر تجاری چابهار با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص با قرارگیری در مسیر کریدورهای بین المللی و نیز به عنوان دروازه ورودی از اقیانوس به کشور میتوانند با تکمیل زیرساختهای مختلف به یکی از مهمترین بنادر کشور و منطقه تبدیل شده و نقش آفرینی فعالی را در حوزه حملونقل دریایی انجام دهند.
عسکری نسب اظهار کرد: قرار گرفتن چابهار در محل تلاقی کریدورهای ترانزیتی جهان و واقع شدن در مسیر دسترسی به آبهای آزاد برای کشورهای محصور در خشکی مانند افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و داشتن عنوان چهارمین بندر مهم تجاری ایران از نظر مساحت و پسکرانه پس از بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره) و امیرآباد از جمله ویژگیهایی است که جذابیت سرمایهگذاری سایر کشورها را به خود جلب کرده است.
وی افزود: از طرفی، کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا برای ورود به بازار روسیه و شرق اروپا، توجه ویژهای به مسیر ترانزیتی دریایی چابهار داشته و در صورت تحقق این امر، زمینهای برای توسعه دریامحور فراهم خواهد شد و انواع کالاها زمینه صادرات به نقاط مختلف دنیا را دارند.