۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

جبران کمبود‌های حمل‌و‌نقل دریایی کشور در برنامه هفتم توسعه/ تسهیلات خرید شناور‌های تفریحی ساز و کار مهم توسعه صنعت توریسم

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت:  ایجاد تسهیلات به منظور خرید شناور‌های تفریحی و مسافربری در آب‌های شمالی و جنوبی کشور یکی از مهمترین ساز و کار‌های برنامه هفتم توسعه در راستای توسعه توریسم دریایی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۹

جبران کمبود‌های حمل‌و‌نقل دریایی کشور در برنامه هفتم توسعه/ تسهیلات خرید شناور‌های تفریحی ساز و کار مهم توسعه صنعت توریسم

 

ابوطالب قاسمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ایجاد تسهیلات به منظور خرید شناور‌های تفریحی و مسافربری در آب‌های شمالی و جنوبی کشور یکی از مهمترین ساز و کار‌های برنامه هفتم توسعه در راستای توسعه توریسم دریایی محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: به این ترتیب با اجرایی شدن این طرح و افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت خرید شناور، کمبود‌های حمل‌و‌نقل دریایی تا حدود زیادی جبران خواهد شد.

به گفته وی، طرح ایجاد تسهیلات جهت خرید شناور‌های تفریحی و مسافربری با همکاری مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان بنادر و دریانوردی اجرایی می‌شود.

قاسمی همچنین با اشاره به اینکه تامین سوخت یارانه‌ای برای شناور‌های تفریحی با شرایط ویژه یکی دیگر از اقدامات مهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت توسعه توریسم دریایی محسوب می‌شود، گفت: این طرح تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و به زودی شاهد اجرایی شدن آن برای شناور‌های فعال در تمام استان‌های ساحلی کشور خواهیم بود.

وی یادآور شد: تخصیص سوخت یارانه به عنوان یک بستر مناسب زمینه ساز توسه صنعت توریسم دریایی و عامل مهم جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت محسوب می‌شود که با همکاری وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرایی شدن است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار