۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

ازدحام ۳۶۸ فروند کشتی پر از محمولات کانتینری در پی اعتصاب کارگران بارانداز آمریکایی

پس از گذشت دو روز از اعتصاب کارگران بارانداز ۳۶ بندر آمریکا، انجمن بین‌المللی کارگران بندر آمریکا (ILA) اعلام کرد که همچنان بر موضع خود ثابت قدم مانده است و اظهار داشت که هارولد داگت، رهبر این اعتصاب، تهدید به مرگ شده است. همچنین، سایر رهبران اتحادیه نیز تهدید شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۸

ازدحام ۳۶۸ فروند کشتی پر از محمولات کانتینری در پی اعتصاب کارگران بارانداز آمریکایی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا و به نقل از خبرگزاری بلومبرگ دریایی، کارفرمایان در ارتباط با این اعتصاب می‌گویند که نمی‌توانند با پیش‌شرط‌ها موافقت کنند و همچنان متعهد به مذاکراتی برای رسیدگی به خواسته‌های اعضای ILA هستند.
بر اساس این گزارش، کشتی‌های کانتینری مملو از محموله همچنان به حرکت خود به سمت بنادر ساحل شرقی آمریکا، که محل اعتصاب است، ادامه می‌دهند. این امر می‌تواند مشکل‌ساز باشد مگر اینکه یک راه حل سریع و غیرمنتظره برای مذاکره پیدا شود، در غیر این صورت کشتی‌ها باید در لنگرگاه اولین بندر بمانند و منتظر برنامه تخلیه خود باشند.
در ادامه این گزارش آمده است که آلن مورفی، مدیرعامل Sea-Intelligence، اظهار داشت کشتی‌هایی که قبلاً گردش تخلیه خود را آغاز کرده‌اند، با توجه به اینکه چه مقدار از برنامه خود را قبل از وقوع اعتصاب انجام داده‌اند، ممکن است مجبور شوند در بندر دوم، سوم یا حتی چهارم منتظر بمانند.

ازدحام ۳۶۸ فروند کشتی پر از محمولات کانتینری در پی اعتصاب کارگران بارانداز آمریکایی


وی افزود: بنادر آمریکا در روزهای اول اعتصاب با کاهشی حدود ۷۷۵ هزارTEU در ظرفیت مواجه بوده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که این تأثیر در روزهای بعدی کمتر شود، اما همچنان شاهد کاهش هفتگی ظرفیت در حدود ۴۴۳ هزار TEU خواهیم بود.
مدیرعامل Sea-Intelligence در پایان گفت اگر اعتصاب چهار هفته به طول انجامد، این امر ممکن است منجر به تعطیلی تقریباً ۷ درصد از ناوگان جهانی در امتداد ساحل شرقی ایالات متحده شود که تأثیر کلی بر زنجیره جهانی عرضه و تقاضا خواهد گذاشت.
شایان ذکر است که در روز دوم اعتصاب، تعداد کشتی‌های ورودی به بنادر ۳۶۸ فروند بود که نسبت به ۳۴۸ فروند در روز اول روند افزایشی داشته است. در این ارتباط، ارزش کالاهای روی آب در روز دوم اعتصاب ۴۰ میلیارد دلار تخمین زده شد که از ۳۸ میلیارد دلار در روز اول اعتصاب بیشتر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار