۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶

اعتصاب کارگران بارانداز فعالیت ۳۶ بندر آمریکا را مختل کرد

کارگران بارانداز ۳۶ بندر آمریکا به دعوت انجمن بین‌المللی کارگران بندری آمریکا (ILA) اعتصاب گسترده‌ای را به خاطر بی توجهی به دستمزد و امکانات رفاهی آغاز کرده‌اند که اولین اعتصاب سراسری کارگران بنادر آمریکا در ۵ دهه اخیر است. این اعتصاب بنادر این کشور از مین تا تگزاس را تعطیل کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۶

 

اعتصاب کارگران بارانداز فعالیت ۳۶ بندر آمریکا را مختل کرد

به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از رویترز  بیش از ۴۵ هزار کارگر در ۳۶ بندر آمریکا که تقریباً نیمی از واردات و صادرات کانتینری این کشور  را در فصل اوج اقیانوس‌ها تشکیل می‌دهند،  دست به اعتصاب زده‌اند.   
این اعتصاب در امتداد اقیانوس اطلس برای افزایش دستمزد‌ها و محافظت کارگران بندری در برابر خودران کردن ناوگان( هوشمند سازی)  صورت گرفته است، زیرا انجمن  دریایی آمریکا (USMX) و انجمن بین‌المللی کارگران بندر (ILA) علیرغم مذاکرات نتوانستند، به توافق برسند.
هارولد داگت رئیس انجمن (ILA) در مورد این اعتصاب می‌گوید (USMX) تصمیم گرفت به شرکت غیر‌آمریکایی Ocean Carriers در بنادر آمریکا سود میلیارد دلاری  تعلق گیرد، اما به کارگران ساحلی آمریکا بدون توجه به سختی کار آنها توجهی نشد. این امر باعث شد که  انجمن ILA، بزرگ‌ترین اتحادیه بندری آمریکا که نماینده حدوداً ۸۵ هزار کارگر بندری است  پیشنهاد USMX را برای برآورده کردن خواسته‌های اعضای خود ناکافی بداند و آن  را رد کند.
وی افزود: پیشنهاد انجمن دریایی آمریکا (USMX) افزایش تقریباً ۵۰ درصدی دستمزد، دوبرابر کردن مشارکت کارفرما در برنامه‌های بازنشستگی، بهبود مراقبت‌های بهداشتی و حفظ وضعیت فعلی در مورد خودران کردن سیستم  بود.
انجمن ILA به دنبال افزایش ۷۷ درصدی دستمزد کارگران  است، اما اتحادیه (USMX) چشم انداز افزایش دستمزد را در نهایت تا ۶۱.۵ درصد را دارد.
با شکست مذاکرات پیامد‌های اقتصادی این اعتصاب احتمالاً تشدید خواهد شد و بر مشاغل و مصرف کنندگان در سراسر کشور آمریکا تأثیر خواهد گذاشت.
وی در ادامه می‌گوید ما آماده‌ایم تا زمانی که لازم باشد برای رسیدن به خواسته‌های خود بجنگیم و تا هر زمان که لازم باشد در اعتصاب بمانیم، تا دستمزد‌ها و حمایت‌های خود را به شکلی که شایسته اعضای ILA است، دریافت کنیم. USMX اکنون  باید به خواسته‌های ما برای پایان دادن به این اعتصاب پاسخ دهد.
پیش‌بینی می‌شود این اعتصاب به طور قابل توجهی بر واردات و صادرات تأثیر بگذارد که باعث اختلالات گسترده در زنجیره تأمین می‌شود. تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰۰ کشتی در این هفته به این بنادر وارد شوند، بنابراین تأثیرات این اعتصاب  فوراً  در ابعاد بیشتری آشکار خواهد شد.
در ادامه این گزارش آمده است این اعتصاب  تهدیدی برای بدتر شدن زنجیره‌های تأمین اقیانوسی است که  از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی به دلیل بحران دریای سرخ، خشکسالی در کانال پاناما با اختلالات قابل‌توجهی مواجه شده‌ است.
خبرگزاری رویترز در پایان گزارش نوشته است علیرغم خطرات زیاد این اعتصاب به نظر می‌رسد دولت بایدن برنامه‌ای برای جلوگیری و یا حل مشکل کارگران بندری ندارد.
 
 
 
 
 
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار