۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

آیین تحکیم روابط نیروی دریایی ایران و هند برگزار شد

شب گذشته، آیین تحکیم روابط دریایی نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور هندوستان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۵

آیین تحکیم روابط نیروی دریایی ایران و هند برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، امیر دریادار دوم قادر وظیفه در این مراسم که با حضور وابستگان نظامی کشورهای ژاپن، هلند، برزیل، ونزوئلا، هند، سفیر سیاسی هند در کشورمان و سایر فرماندهان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و هند بر روی عرشه ناوشکن هندی در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه امنیت دریایی و تعاملات آموزشی، روابط گسترده‌ای میان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی ارتش هندوستان در جریان است.
وی با بیان اینکه امنیت منطقه فقط با حضور و به دست کشورهای منطقه میسر می‌شود و نیروهای فرامنطقه‌ای ارمغانی جز ناامنی در غرب آسیا و خاورمیانه ندارند، افزود: نقاط مشترک فرهنگی و روابط تجارت دریایی از دیرباز در رونق بوده و ارتباطات توأم و مشترک دو نیروی دریایی ایران و هندوستان، طبیعی است.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: آماده توسعه تعاملات در زمینه‌های آموزش، تبادل ناوگروه‌ها، همکاری فنی و پشتیبانی با نیروی دریایی کشورهای دوست، از جمله نیروی دریایی هندوستان هستیم.
امیر وظیفه تاکید کرد: بر این باور هستیم امنیت منطقه فقط با حضور و به دست کشورهای منطقه میسر می‌شود و نیروهای فرامنطقه‌ای تأثیر و ارمغانی جز ناامنی در غرب آسیا و خاورمیانه ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار