۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹

همکاری چین و آمریکا برای احداث مرکز یک میلیارد دلاری ذخیره‌سازی LNG

چین و آمریکا عملیات تجاری یک پایانه یک میلیارد دلاری دریافت LNG را در جنوب چین آغاز کردند. این پروژه شامل یک قرارداد ۲۰ ساله بین شرکت نفت و گاز آمریکایی ExxonMobil و Guangdong Energy Group چین است.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۲

همکاری چین و آمریکا برای احداث مرکز یک میلیارد دلاری ذخیره‌سازی LNG

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز، این ترمینال یک میلیارد دلاری در گوانگ‌دونگ چین می‌تواند سالانه چهار میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG) را ذخیره کند. این مرکز اولین محموله خود را ماه گذشته در یک عملیات آزمایشی از امارات متحده عربی دریافت کرد. ساخت این ترمینال که شامل سه مخزن ذخیره ۲۰۰ هزار مترمکعبی و یک اسکله با قابلیت پذیرش تانکر‌های ۲۶۶ هزار مترمکعبی LNG است، توسط شرکت Guangdong Energy در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز شد.
بر‌اساس این گزارش، شرکت نفت و گاز آمریکایی در دسامبر سال گذشته میلادی موافقت کرد طی یک قرارداد ۲۰ ساله، از این ترمینال برای جابه‌جایی ۱.۸ میلیون تُن LNG در سال با شرکت Guangdong Energy چین استفاده کند. گفته می‌شود شرکت ExxonMobil از این ترمینال برای تامین گاز مجتمع شیمیایی چند میلیارد دلاری خود در هویژو چین استفاده خواهد کرد. این مجتمع شیمیایی اکنون در مرحله پیشرفته ساخت قرار دارد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ میلادی شروع به کار کند.
در پایان این گزارش آمده است که گوانگ‌دونگ به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده گاز چین، تأسیسات دریافت LNG با ظرفیت مجموع ۳۲.۶ میلیون تُن سالانه ساخته است.
این همکاری استراتژیک نشان‌دهنده تعهد دو کشور به توسعه زیرساخت‌های انرژی و افزایش توانمندی‌های ذخیره‌سازی LNG است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار