۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ایجاد بستر مناسب برای کاهش هزینه‌های لجستیکی در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مجتمع برودتی بهداشتی (آفاق) با هدف کاهش هزینه‌های لجستیکی محصولات و هزینه تمام شده محصولات غذایی و دارویی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در حال ساخت است.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۷

ایجاد بستر مناسب برای کاهش هزینه‌های لجستیکی در بندر شهید رجایی

 

به گزارش مانا از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد در این ارتباط اظهار کرد: مجتمع برودتی بهداشتی آفاق با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت تقریبی هشت هکتار با هدف احداث سردخانه با ظرفیت بالا به عنوان زیرساخت راهبردی و تامین امنیت و سلامت غذایی طراحی شده است.

وی ایجاد بستر مناسب برای کاهش هزینه‌های لجستیکی محصولات صادراتی، وارداتی و ترانزیت، جذب و جلب مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در راستای تحقق توسعه اقتصاد دریامحور و کاهش هزینه کالا و محصولات غذایی و دارویی را از دیگر اهداف این سردخانه عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: سردخانه یادشده شامل هشت سالن زیر صفر و بالای صفر با متراژ کلی حدود ۴۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار تن، طراحی یک سوله با ابعاد حدود ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت حدود ۱۵۰ تن برای کالا‌هایی با برودت پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و سایت نگهداری کانتینر یخچالی به تعداد حدود ۶۰۰ کانتینر است.

عباس‌نژاد از تاثیرات این سردخانه به اتصال به چرخه تجارت جهانی، صرفه‌جویی ارزی قابل توجه سالیانه در هزینه کالا‌های صادراتی و وارداتی، لجستیک کارآمد و کاهش زمان جابه‌جایی و انتقال کالا و سرعت‌بخشی در جابه‌جایی کانتینر‌های صادراتی و وارداتی، انعطاف‌پذیری زنجیرۀ تامین و پیشگیری از افزایش بی‌رویه هزینه حمل محصولات صادراتی و وارداتی به منظور حفظ تازگی و سلامت مواد اولیه و کالا و  صرفه‌جویی در هزینه و قیمت تمام شده کالا و محصولات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سایت کانتینر یخچالی این سردخانه با ظرفیت ۵۰۰ پلاگ برای ارائه خدمات به کانتینر‌های یخچالی و نیز پشتیبانی از سردخانه اصلی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه‌اندازی این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار