۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز شد

مدیرکل شیلات استان هرمزگان ضمن بازدید از صیدگاه‌های استان، از آغاز فصل صید میگو از دهم مهرماه در آب‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۰

فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز شد

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مسعود بارانی طی بازدید از صیدگاه‌های میگو، از آغاز رسمی فصل صید این آبزی اقتصادی  در آب‌های استان خبر داد.

وی اظهار کرد: با پایان طرح دریابست که با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به مدت هشت روز  (۲ تا ۹ مهر) اجرا شد، فصل صید میگو از سه شنبه  ۱۰ مهر در آب‌های محدوده استان هرمزگان آغاز شده است.

بارانی تصریح کرد: صیدگاه میگو به صورت یکپارچه از شهرستان سیریک تا منطقه طولا در شهرستان قشم است.

وی اظهار کرد: بالغ بر ۱۵۰ فروند لنج صیادی میگو‌گیر و حدود ۲۰۰۰ نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال و تعدادی قایق جهت جمع آوری میگوی صید شده در فصل صید میگو مشارکت دارند.

مدیرکل شیلات هرمزگان برنامه ریزی برای حضور منظم و به موقع نیرو‌های حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صید شناورها، جلوگیری از صید شناور‌ها در شب و ساعات خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از اهم برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال خواند.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: خوشبختانه هرمزگان توانسته با صید سالانه بالغ بر ۳۶۶هزار تُن رتبه نخست در شاخص‌های صید و صیادی را به خود اختصاص دهد.

عباس مؤیدی افزود: استان هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و بالغ بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود هفت هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار