۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶

ترمینال جدید کانتینری هند با عنوان ستاره جدید زیرساخت دریایی افتتاح شد

ترمینال جدید بین‌المللی کانتینری Tuticorin هند در بندر V.O. Chidambaranar با ظرفیت جابه‌جایی ۶ میلیون teu کانتینر طی مراسمی با حضور نخست وزیر این کشور تحت عنوان «ستاره جدید زیرساخت دریایی هند» افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۰

 

ترمینال جدید کانتینری هند با عنوان ستاره جدید زیرساخت دریایی افتتاح شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت تکنولوژی؛ «شر‌ی نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند با تأکید بر اینکه ترمینال جدید توانایی جابه‌جایی سالانه ۶ میلیون TEU و کشتی‌های کانتینری تا ظرفیت ۱۰۰۰۰ TEU را دارد؛ از احداث آن به عنوان یک نقطه عطف مهم برای هندوستان یاد کرد.  

وی در ادامه بر نقش این ترمینال در افزایش ظرفیت بندر V.O Chidambaranar  تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود این ترمینال هزینه‌های لجستیکی را کاهش دهد و به هند در صرفه‌جویی ارز‌ی کمک  کند.

در ادامه نخست وزیر هند با برجسته کردن نقش این ترمینال در گسترش جدید بندر V.O. Chidambaranar گفت: این ترمینال با  آبخوری  عمیق بیش از ۱۴ متر و اسکله‌ای به طول بیش از ۳۰۰ متر نقش مهمی در افزایش ظرفیت این بندر خواهد داشت.

بندر V.O. Chidambaranar  دو سال پیش در سفر نخست وزیر هند به منطقه تامیل نادو و دستور وی، سریعاً راه‌اندازی شد.  

در راستای  توسعه بندری، هند قصد دارد بیش از ۷۰۰۰ کرور روپیه در توسعه پایانه کانتینری Outer Harbor وافزایش ظرفیت بندر V.O.Chidambaranar سرمایه گذاری کند.  

وی تأکید کرد: بندر V.O. Chidambaranar آماده  شکوفایی  فصل جدیدی در توسعه دریایی هند است.

وی گفت: خط ساحلی تامیل نادو در پیشبرد رشد اقتصادی هند نقش برجسته‌ای دارد و حال با داشتن سه بندر بزرگ و هفده بندر کوچک، تامیل نادو به قطب اصلی تجارت دریایی تبدیل شده است.

شری نارندرا مودی در پایان گفت: هند اکنون با شبکه وسیع جاده‌ها، آبراه‌ها و راه‌های هوایی ارتباط خوبی دارد که این امر موقعیت این کشور را در تجارت جهانی برجسته می‌کند. هند در حال تبدیل شدن به یک ذینفع اصلی در زنجیرۀ تامین جهانی است و این ظرفیت رو به رشد، پایه و اساس رشد اقتصادی ما است. این حرکت به زودی هند را به سمت سومین اقتصاد بزرگ جهان سوق خواهد داد و خط ساحلی تامیل نادو نقشی محوری در پیشبرد این رشد ایفا خواهد کرد.  

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار