۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

آغاز رقابت ائتلاف‌های بزرگ کانتینری جدید از ابتدای سال ۲۰۲۵

رقابت شرکت‌های بزرگ کانتینری تحت عنوان چهار ائتلاف از ابتدای سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. در این میان، خط کشتیرانی مدیترانه MSC که از خط کشتیرانی مرسک جدا می‌شود، در حال حاضر ترجیح می‌دهد به تنهایی فعالیت کند.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۰

 

آغاز رقابت ائتلاف‌های بزرگ کانتینری جدید از ابتدای سال ۲۰۲۵

 

به گزارش مانا به نقل از سایت پورت تکنولوژی، ائتلاف Premier Alliance که اخیراً با مشارکت خطوط کشتیرانی یانگ مینگ، وان و HMM شکل گرفته، با ائتلاف Gemini Cooperation که شامل شرکت‌های کشتیرانی مرسک و هاپاگ لوید می‌باشد، رقابت خواهد کرد.

همچنین ائتلاف OCEAN Alliance که از مدت‌ها قبل با مشارکت شرکت‌های کاسکو، خط کشتیرانی فرانسه و اورگرین تایوان تشکیل شده و هنوز خبری از تغییر و تحول آن منتشر نشده است، با این ائتلاف‌ها به رقابت خواهد پرداخت. البته در این میان، خط کشتیرانی MSC بدون همکاری با مرسک به تنهایی فعالیت خواهد کرد.

آلن مورفی، مدیرعامل Sea-Intelligence، در این زمینه گفت که رقابت این ائتلاف‌های کانتینری از اول ژانویه سال ۲۰۲۵ میلادی در مسیر‌های آسیا – آمریکای شمالی و آسیا – اروپا آغاز می‌شود.

وی افزود که خط کشتیرانی MSC که در رتبه اول ۱۰۰ شرکت کانتینری جهان قرار دارد، در مسیر آسیا – اروپا بنادر بیشتری را تحت پوشش خواهد داشت.

در مسیر آسیا – آمریکای شمالی، شرکت MSC و OCEAN Alliance هر دو در سطح یکسانی قرار دارند. به گفته وی، وضعیت Premier Alliance به مراتب بهتر خواهد بود، اما ائتلاف Gemini در بنادر کمتری تردد خواهد کرد که جای تعجبی هم ندارد.

وی در پایان گفت که خط کشتیرانی MSC سه و نیم برابر بیشتر از ائتلاف Gemini Cooperation با بنادر ارتباط خواهد داشت.

آغاز رقابت ائتلاف‌های بزرگ کانتینری جدید از ابتدای سال ۲۰۲۵

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار