۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
مدیرکل شیلات هرمزگان مطرح کرد:

ظرفیت ۱۱۳ هزار تنی پرورش ماهی در قفس در هرمزگان

مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: این استان بالغ بر ۱۱۳ هزار تن ظرفیت در حوزه پرورش ماهی در قفس دارد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۵

ظرفیت ۱۱۳ هزار تنی پرورش ماهی در قفس در هرمزگان

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در دیدار با نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ظرفیت‌های شیلاتی به ویژه آبزی‌پروری و صیادی باعث رونق بخش‌های مختلف نوار ساحلی جنوب و خصوصا هرمزگان است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال قابل توجه در حوزه‌های شیلاتی استان، افزود: استان هرمزگان با وجود بالغ بر ۹۰ واحد صنایع شیلاتی و بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو، جایگاه قابل توجهی در حوزه شیلات کشور دارد.

بارانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شیلات هرمزگان، به تشریح ظرفیت‌ها و موانع توسعه بیش از پیش شیلات در استان هرمزگان پرداخت و بیان کرد: شیلات به عنوان محور توسعه می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در استان داشته باشد که خوشبختانه گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این استان بالغ بر ۱۱۳ هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس دارد که بخشی اندکی از آن فعال شده و ظرفیت افزایش راه‌انداری واحد‌های دیگر نیز فراهم شده است.

بارانی با اشاره به اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در حوزه‌های شیلاتی استان هرمزگان، ادامه داد: این استان با وجود بیش از ۲۴ مرکز تکثیر میگو با صیدی بیش از ۳۶۰ هزار تن جایگاه ویژه‌ای را در فعالیت‌های شیلاتی به خود اختصاص داده است.

گفتنی است، سید عبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی نماینده مردم رودان، میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر نقش محوری شیلات هرمزگان در تحقق اقتصاد دریا محور و معیشت مردم استان، گفت: با توجه به حمایت‌ها و تعاملات سازنده موجود، امید داریم بتوانیم گامی مهم در تحقق شعار سال در حوزه شیلات برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار