۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵

رشد ۵۰ درصدی ناوگان کشتیرانی یونان در سال ۲۰۲۳

سفارش‌های جدید، تحویل شده و خرید کشتی توسط یونانی‌ها در سال گذشته میلادی نسبت به سال‌های قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۸۶۲۰

رشد ۵۰ درصدی ناوگان کشتیرانی یونان در سال ۲۰۲۳


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت ترید ویندز؛ بر‌اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط کمیته همکاری کشتیرانی یونان قرارداد‌های جدید کشتی‌های نوساز این کشور خرید کشتی در سایز‌های مختلف و الحاق کشتی‌های تحویل گرفته شده در یک‌سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را نسبت به سال‌های پیش از آن نشان می‌دهد.

بر این اساس در ۱۲ ماه گذشته آمار‌های به روز کشتیرانی یونانی نشان می‌دهد که این کشور ۳۷۳ کشتی با ظرفیت ۳۳.۱ DWT و ۲۲.۹ میلیون GT را به ناوگان کشتیرانی خود اضافه کرده که شامل انواع کشتی‌های تجاری، تانکر و حامل‌های گاز است؛ البته برخی کشتی‌ها توسط این کشور خریداری شدند.

تجزیه و تحلیل مؤسسه S&P Global Market Intelligence نشان می‌دهد که یونان با ۴۲۱۲ کشتی تا ۴ مارس ۲۰۲۴ میلادی دارای تناژ ۳۳۵.۲ میلیون DWT و ۲۰۸ میلیون GT بود که حاکی از افزایش قابل توجهی نسبت به سایر کشور‌ها است و این کشور را در رده سه کشور اصلی دارنده کشتی قرار می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است ۱۱۵۹ و ۱۰۹۶ کشتی  یونانی  به ترتیب  با پرچم‌های لیبریا و جزایر مارشال در آب‌های بین المللی تردد می‌کننند.

در پایان این گزارش آمده است تعداد کل کشتی‌های ثبت شده تحت پرچم اتحادیه اروپا نیز ۱۲۷۸ کشتی است که ۳۰ درصد ناوگان یونان را شامل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار