۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷

انعقاد تفاهم‌نامه ۸ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۸ میلیون دلار در زمینه احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی در قطعه زمینی به مساحت ۲ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی با سرمایه‌گذار خارجی به امضا رسید.
کد خبر: ۹۸۸۲۹

انعقاد تفاهم‌نامه ۸ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در بندر امام

به گزارش مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرز‌های ترانزیتی در غرب و  شمال غرب کشور، استقبال روزافزون  بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه  بیان داشت: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.
وی افزود: بر‌اساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین  به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث خواهد کرد.  
گرایلو اظهار امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه‌گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.
به گزارش مانا، با اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تُن رسید که ۲۸۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی بیش از ۱۱ هزار هکتار اراضی عملیاتی، پسکرانه و پشتیبانی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار