۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳

۲۹۴ پروژه توریسم دریایی در دست احداث است / سرمایه گذاری ۴۱ هزار میلیارد تومانی در توریسم دریایی

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سرمایه‌گذاری ۴۱ هزار میلیارد تومانی جهت ایجاد ۲۹۴ پروژه مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی در جنوب و شمال کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۷۶

۲۹۴ پروژه توریسم دریایی در دست احداث است / سرمایه گذاری ۴۱ هزار میلیارد تومانی در توریسم دریایی

 

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۲۹۴ پروژه از انواع تأسیسات گردشگری دریایی شامل هتل، مجتمع گردشگری و ... در شهر‌های ساحلی شمالی و جنوبی کشور در دست احداث است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مجموع حجم سرمایه گذاری پروژه‌های مذکور را ۴۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفتۀ وی با اتمام پروژه‌های توریستی ساحلی و دریایی مذکور، پتانسیل ایجاد اشتغال مستقیم برای تعداد  ۱۶ هزار و ۴۵۵ نفر فراهم خواهد شد.

وی  در ادامه به تهیه نقشه راه گردشگری برای سواحل شمال و جنوب کشور اشاره کرد و گفت: نقشه راه گردشگری اقدام بسیار مهمی در راستای تسهیل در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی محسوب می‌شود.

تجری همچنین به تدوین برنامه‌های مشخص در زمینه بازاریابی و برند سازی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی برای کشور‌های هدف اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مسیر‌های گردشگری دریایی استان‌های ساحلی نیز تدوین شده است، گفت: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای افزایش بخش اقامتی در روستا‌های ساحلی مورد توجه ویژه جهت افزایش جذب گردشگران قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار