۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
در جزیره قشم برگزار می‌شود:

برگزاری رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

دبیر کارگروه دانش بنیان شورای عالی صنایع دریایی از برگزاری «نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران» در هفته جاری در جزیره قشم خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۷۷

مهدی شهیدی در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه رویکرد شورای عالی صنایع دریایی در راستای ابلاغیه توسعه دریا محور از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید بر ایجاد پروژه­‌های پیشران در حوزه دریا و ایجاد همکاری­‌های مشترک همزمان با پیگیری‌­های مستمر است که در نهایت به خروجی­‌های ملموس و اجرایی برسیم، تصریح کرد: برگزاری رویداد همتایابی در اقتصاد دریا محور متناسب با مدل­های همتایابی تجاری روز دنیا طراحی شده است، بر این اساس که طرفین در این رویداد به هم رسانی شده، پروژه‌­ها در قالب نظام همکاری تعریف و توسط شورا و دبیرخانه رویداد ادامه می‌یابند.

مدیر برگزاری رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران از دیگر ویژگی‌های این رویداد به مانع زدایی از سوی شورای عالی صنایع دریایی بر سر راه قرارداد‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شده اگر قرارداد‌ها و تفاهم‌­ها با موانع و مشکلات رو‌به‌رو شوند با ظرفیتی که در شورای عالی صنایع دریایی وجود دارد تا حد امکان موانع برطرف و نتیجه لازم حاصل شود.

وی با اشاره به استقرار پاویون دولت در رویداد یاد شده گفت: در مدل اجرایی تفکیکی بخش دولتی اعم از شرکت‌ها، ارگان‌ها و خودِ شورای عالی صنایع دریایی در قالب این پایون در رویداد حضور خواهند داشت.

به گفته شهیدی ­علاوه بر پاویون دولت، پاویون بین‌الملل نیز برای توسعه روابط و همکاری­‌های بیشتر با کشور‌های مختلف در رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور پیش‌بینی شده است که طی آن سفرای ۱۰ کشور از کشور‌های آمریکای جنوبی، اروپا، حاشیه خلیج فارس و حوزه CIS حضور خواهند داشت.

دبیر کارگروه دانش بنیان شورای عالی صنایع دریایی خاطر نشان کرد: در این رویداد ۳۰ شرکت دانش‌­بنیان داخلی با همکاری و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در ۴۰ سالن مجزای جلسات به منظور همکاری و مشاوره به طور مستمر حضور خواهند داشت.

وی از دیگر اهداف برگزاری رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور را تمرکز بر قرارداد‌ها و تفاهم­ نامه‌­ها با محوریت دریا به واسطه مجموعه­‌ها و صنایع مرتبط با اقتصاد دریا از جمله؛ نفت، گاز، پتروشیمی و فراساحل همچنین حوزه­‌های بانکرینگ، کشتیرانی، کشتی­‌سازی، خدمات بندرگاهی، شیلات و گردشگری اعلام کرد.

مدیر برگزاری رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور در پایان یادآور شد: بخش‌­بندی رویداد و بازیگران و کنشگران رویداد به صورت کامل بر اساس ابلاغیه توسعه دریا محور مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی شده است و سعی بر آن بوده که نقش شرکت­های خصوصی و دانش‌­بنیان داخلی پررنگ باشد.

شایان ذکر است نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران از روز ۲۵ تا ۲۷ اردبیهشت‌ماه جاری در جزیره قشم برگزار می‌شود.

 

برگزاری رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

ارسال نظرات
آخرین اخبار