۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲

درآمد منفی مرسک در سه ماه سال ۲۰۲۴ مثبت شد

خط کشتیرانی مرسک که در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ درآمدی حدود یک میلیارد دلار داشت و در پایان این سال با عمکرد منفی و زیان مواجه شد در سه ماه ۲۰۲۴ با درآمد حدود ۶ میلیارد دلاری روبه‌رو شد.
کد خبر: ۹۸۹۰۳

 

درآمد منفی مرسک در سه ماه سال ۲۰۲۴ مثبت شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت کانتینر نیوز به نقل از مدیرعامل دومین خط کشتیرانی جهان اعلام کرد: عملکرد سه ماهه این شرکت در سال ۲۰۲۴ میلادی علی‌رغم بحران دریای سرخ مثبت شد. این فعالیت با پیش‌بینی‌های انجام شده مطابقت دارد.

«وینست کلرک» در ادامه یاد‌آورشد: براساس نتایج به دست آمده با عملکرد خوب کشتی‌ها، ترمینال‌ها و بنادر، عوامل دست اندرکار دریایی، همچنین افزایش نرخ‌ها و بالا رفتن تقاضا توانستیم بر بحران دریای سرخ غلبه کنیم. در این ارتباط در صورت ادامه شرایط فعلی بدون شک در نیمه دوم سال نیز از درآمد و سود خوبی برخوردار خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: در بخش لجستیک موفقیت‌های مطلوبی داشتیم، هرچند به علت ناکافی بودن انبار‌های ذخیر‌ۀ کالا تجارت لجستیک زمینی به سمت آمریکا رضایت بخش نبود، اما در مجموع بخش لجستیک کارنامه قبولی مناسبی دریافت کرد.

مدیر‌عامل مرسک د‌رادامه تأکید کرد: شروع مثبتی که از ابتدای سال جاری میلادی شاهد بودیم به هیچ عنوان قابل مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی نیست؛ زیرا درحال حاضر هم نرخ‌ها بالاست و هم سطح تقاضا به بهترین شرایط  رسیده است.

از سوی دیگر وضعیت دریای سرخ تا حدودی مستحکم شده به همین جهت چشم انداز بهبود یافته‌ای را در سه ماه دوم  شاهد خواهیم بود.  

«وینست کلرک» تحویل کشتی‌های جدید در حال ساخت را تا پایان سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ میلادی عاملی برای تقویت و راه‌اندازی مسیر‌های جدید عنوان کرد و گفت: با توجه به عملکرد مالی ۶ میلیارد دلاری سه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی اطمینا‌ن دارم در صورتی‌که رویداد جدیدی صنعت کشتیرانی را تهدید نکند، غلبه بر زیان مالی و بازگشت به حاشیه سود مناسب در بخش لجستیک و خدمات دریایی دور از انتظار نیست.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار