mana.ir

اهمیت راهبردی پروژه «راه توسعه» در عصر کریدور‌ها

اهمیت راهبردی پروژه «راه توسعه» در عصر کریدور‌ها

در سال‌های اخیر کشور‌ها به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سهم خود از جهش حجم ترانزیت آتی هستند. همچنین، این امر نقش آن‌ها در نظام بین المللی چندقطبی را پررنگ خواهد کرد. اما تنش‌های ژئوپلیتیکی مانند جنگ غزه و بحران دریای سرخ می‌تواند روند ترانزیت ریلی و دریایی را با چالش‌های جدی مواجه کند. از همین روی لازم است کشور‌های بزرگ مانند چین، ایالات متحده، روسیه، ترکیه و ایران به دنبال تعریف کریدور‌ها مختلف جایگزین باشند.
پیش‌بینی کاهش نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی در مسیر اقیانوس آرام

پیش‌بینی کاهش نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی در مسیر اقیانوس آرام

نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی در پی افزایش بی رویه همزمان با بحران دریای سرخ بر‌اساس پیش بینی کارشناسان در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت. علت آن نیز مذاکره بین مدیران خطوط کشتیرانی، اپراتور‌ها و صاحبان کالا برای انعقاد قرارداد سالانه در مسیر اقیانوس آرام است.
سنگاپور بار دیگر شهر دریایی سبز جهان لقب گرفت

سنگاپور بار دیگر شهر دریایی سبز جهان لقب گرفت

سنگاپور برای یازدهمین سال متوالی جایگاه برتر خود را به عنوان قطب پیشرو شهر‌های دریایی سبز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی همچنان حفظ کرده و رتبه اول را به خود اختصاص داد، در این میان ابوظبی از جایگاه ۳۲ به ۲۲ صعود کرد اما هنگ‌کنگ در رتبه‌بندی سیر نزولی داشت.
امکان حراج محمولات بلاتکلیف از سوی متصدیان حمل

امکان حراج محمولات بلاتکلیف از سوی متصدیان حمل

در زمان حمل محمولات از سوی متصدیان حمل دریایی، مواردی بروز می‌کند که ایشان ناچار از اتخاذ تصمیماتی نسبت به محموله بدون اخذ نظر و دستورات مالکین آن محمولات (اعم از فرستنده و یا گیرنده کالا) هستند. این موارد می‌تواند شامل موضوعاتی همچون بروز خسارت همگانی (General Average) و تفدیه محمولات (Jettison) و یا سایر مواردی باشد که بر اساس قوانین موضوعه و یا عرف‌های جاری و شناخته شده، متصدی حمل مجاز به اتخاذ برخی تصمیمات نسبت به محموله بدون نیاز به اخذ قبلی دستورات از مالکین آن است. در این مقاله قصد داریم به یکی از متداول‌ترین ابعاد این موضوع یعنی عدم تحویل‌گیری بار از سوی گیرندگان کالا در زمان رسیدن به مقصد و راهکارهای قانونی و نحوه حل این معضل از سوی متصدی حمل بپردازیم.
آخرین اخبار