تفاهمنامه ساخت و برقرسانی به کشتیهای الکتریکی توسط سنگاپور بین دو شرکت کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی و Yinson GreenTech امضا شد، بر این اساس کشتیهای الکتریکی با صفر درصد آلودگی امکان دریافت برق دریایی لازم را در سنگاپور خواهند داشت.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران:
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به اهمیت بسیار بالای «توسعه دریامحور» و «جهش تولید با مشارکت مردم» برای مقام معظم رهبری، گفت: پسکرانه بنادر، نرخ تمام شده تولید را کاهش میدهد و ایجاد مراکز تولیدی-صنعتی با توان صادراتی بالا در پسکرانه بنادر برای اقتصاد ایران امری ضروری است.
مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران با اشاره به تجهیز جزیره خارگ به آمبولانس دریایی پیشرفته گفت: ناوگان این شرکت به آمبولانس دریایی با استانداردهای روز و مورد تأیید سیستم بهداشت و درمان مجهز میشود.
برنامههای قابلیت اطمینان شرکتهای حملونقل دریایی پس از ماهها فراز و نشیب در پی بحران دریای سرخ در مسیرهای آفریقایی به نوعی ثبات رسیده و تردد کشتیها به حالت عادی درآمده است.
یک شرکت بیمهای انگلیسی برای اولین بار برای کشتیهایی که از دریای سرخ عبور میکنند با دریافت یک میلیون دلار برای مدت یکسال آنها را تحت پوشش بیمه خطرات جنگی قرار میدهد. کشتیهایی که در حال حاضر از طریق دریای سرخ تردد میکنند میتوانند از این نوع بیمه خطرات جنگی استفاده کنند.
تعداد حوادث دزدی دریایی از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ میلادی به ۲۶ مورد در آسیا رسید که نسبت به ۲۷ واقعه گزارش شده در مارس ۲۰۲۳ میلادی، ۴ درصد کاهش نشان میدهد. حوادث روی داده در تنگه مالاکا و سنگاپور با کاهش ۴۵ درصدی روبروست.
صادرات کالا توسط کشتی از شانگهای چین در ماههای ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ میلادی به ترتیب با رشد ۱۵.۹ و ۲۰.۶ درصدی مواجه شد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱۲.۹ درصد افزایش یافت.
خط کشتیرانی امارات (ESL) طی موافقتنامهای با همکاری چین یک خط کشتیرانی مستقیم بین چین و دریای سرخ راه اندازی میکند.
میانگین سود حاشیه عملیاتی ۹ شرکت بزرگ کشتیرانی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی منفی شد این رویداد از سال ۲۰۱۸ تا کنون بیسابقه است.
اداره کانال پاناما اعلام کرد در حال حاضر تصورات و شایعات نادرستی درباره تأثیر خشکسالی بر عملیات ترانزیت کشتی از این کانال ادامه دارد و برای کاهش نگرانی اعلام میشود که در حال حاضر روزانه ۲۷ کشتی از کانال ترانزیت شده و کشتیها براساس رزرو و برنامهریزی به تردد خود از کانال ادامه میدهند.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران:
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه توسعه فعالیتهای تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر، عامل جهش تولید است، گفت: پسکرانه بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغالآفرینی و جهش تولید برخوردار هستند.