۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴

هفته آینده؛ مزایده مهمترین بنای تاریخی منطقه خلیج فارس

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی فرهنگی، گفت: هفته آینده عمارت تاریخی "حاجی" واقع در ساحل بوشهر به عنوان مهمترین بنای تاریخی حاشیه شمالی خلیج فارس جهت تغییر کاربری به مزایده گذشته خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۸۰۸

هفته آینده؛ مزایده مهمترین بنای تاریخی منطقه خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا، شهاب طلایی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی در عمارت مسعودیه برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مانا مبنی بر اقدامات صورت گرفته توسعه صندوق توسعه احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی فرهنگی در راستای احیا و تغییر کاربری بنا‌های تاریخی واقع شده در نوار ساحلی مکران، خلیج فارس و جزایر آن، گفت: احیای بنا‌های تاریخی واقع شده در نوار ساحلی جنوبی کشور و جزایر آن از اهمیت ویژه‌ای برای صندوق برخوردار است و طی سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای جهت احیای آن‌ها صورت گرفته است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی فرهنگی، ادامه داد: در همین راستا هفته آینده " عمارت تاریخی حاجی" واقع در ساحل بوشهر به عنوان مهمترین بنای تاریخی حاشیه شمالی خلیج فارس جهت تغییر کاربری به مزایده گذشته خواهد شد.

به گفته وی، این اقدام با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است که امیدواریم با تحقق آن شاهد تحولی بزرگ در احیا و تغییر کاربری بنا‌های تاریخی در سواحل جنوبی کشور باشیم.

طلایی تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۶ بنا به مزایده گذاشته شد و ۴۷ بنا نیز به بخش خصوصی برای احیا و مرمت واگذار شد، هدف‌گذاری ما برای سال جاری احیای ۱۰۰ بنای تاریخی از طریق مشارکت مردم و بخش خصوصی است.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۳۶۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای مرمت و احیا جذب سرمایه توسط مردم صورت گرفت که این اقدامی بسیارمهم در راستای کاهش هزینه‌های دولت جهت نگهداری آثار تاریخی کشور بود.

وی یادآور شد: تا مردادماه سال گذشته ۳۰ بنای تاریخی که مرمت و احیای آن به دلایل مختلفی از جمله حقوقی و ... متوقف شده بود، تعیین تکلیف شد؛ همچنین در شهریور ماه سال گذشته از طریق وزارت کشور به شهرداری‌ها موضوع تغییر کاربری که توسط صندوق توسعه و احیا انجام شده ابلاغ شد تا مشمول مالیات نشوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار