۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

استقبال مالکان اپراتور‌های کشتی از به‌کارگیری فنّاوری هوش مصنوعی در صنعت کشتیرانی

مالکان، اپراتور‌ها و کارگزاران صنعت کشتیرانی در یک گردهمایی تأثیر فنّاوری هوش مصنوعی بر صنعت دریایی را مثبت ارزیابی کرده و بدونِ چون و چرا استفاده از آن را برای صنعت کشتیرانی ضروری دانستند.
کد خبر: ۹۸۵۸۲

استقبال مالکان اپراتور‌های کشتی از به‌کارگیری فنّاوری هوش مصنوعی در صنعت کشتیرانی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت ترید ویندز، این جلسه با عنوان «تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر صنعت کشتیرانی» تشکیل شد و حاضران جملگی از آن به عنوان یک ضرورت یاد کردند.

«لویس زابروکی»، مدیر‌عامل شرکت International Seaways در این زمینه گفت: ما در حال انجام آزمایش روی چند کشتی با فنّاوری هوش مصنوعی هستیم و از نتایج اولیه دریافتیم که این فنّاوری برای فرمانده و خدمه کشتی بسیار مهم‌تر از کارکنان دفتر مرکزی خطوط کشتیرانی در ساحل است.

وی افزود: چندی پیش در یک نمونه آزمایشی سیستم هوش مصنوعی با شناسایی یک مشکل ایمنی و رفع آن طی چند ثانیه در کشتی، کار فوق العاده‌ای کرد که تا کنون کمتر از عهده خدمه برمی‌آمد.

در ادامه «مورتن آرنتزن»، رئیس اجرایی Team Tankers International گفت: با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری سعی می‌کنیم هوش مصنوعی را در ۳۷ نفتکش مورد استفاده قرار دهیم و تا کنون هوش مصنوعی در کشتی‌هایی که نصب شده توانسته از عهده وظایف لازم برآید.  

وی پیشنهاد کرد برای بهره‌وری بیشتر از هوش مصنوعی باید افراد زبده و آموزش دیده به کار گرفته شوند تا سیستم بتواند عملکرد بهتری  داشته باشد.

وی در ادامه گفت: ما در حال سرمایه‌گذاری بر روی هوش مصنوعی هستیم و از نتایج به دست آمده هرگز پشیمان نخواهیم شد.  

«مایکل توسیانی»، رئیس Poten & Partners نیز انتظارات خود را با شرکت کنندگان در میان گذاشت و یاد‌آور شد: هوش مصنوعی علاوه بر خدمت در کشتی ارزش افزوده‌ای بر سهامداران خواهد داشت و هیچ سؤالی بدون پاسخ در این مورد وجود ندارد که ما از هوش مصنوعی چه می‌خواهیم؟ زیرا هوش مصنوعی هر آنچه جامعه کشتیرانی خواهان آن است را، در‌بر دارد.  

او در ادامه تاکید کرد: با ارتقاء سیستم هوش مصنوعی به مرور زمان دلالان از صنعت کشتیرانی بیرون رفته و همه چیز الکترونیکی انجام خواهد شد و تجارت دریایی به یک تجارت مردمی تبدیل می‌شود.

«Lorenzo d'Amico»، مدیر گروه بیمه در گروه d'Amico در ادامه طی سخنانی گفت: ما هرگز نباید از هوش مصنوعی بترسیم این یک فرصت عالی برای تمام مسئولان و دارندگان صنعت حمل‌و‌نقل در تمام بخش‌ها است؛ اگرچه چالش‌های زیادی داریم، اما مطمئن هستم با وجود هوش مصنوعی مولّد، تمامی چالش‌ها سریعتر حل خواهد شد.

«John Hadjipateras»، مدیر‌عامل Dorian LPG گفت: اگر به قابلیت‌های هوش مصنوعی در صنعت کشتیرانی به خوبی نگاه کنیم داده‌های به ددست آمده حاکی از آن است صنعت دریانوردی در قالبی مفید  با اطلاعات علمی جدید و نو‌آوری ظهور خواهد کرد. بدون شک در هر مرحله‌ای کارآیی را بهبود بخشیده و توانایی خود را برای کم کردن ردپای کربن بهبود خواهیم بخشید.  

وی در پایان گفت: من هوش مصنوعی را به عنوان یک تغییر‌دهنده بزرگ می‌بینم و بازی ادامه دار آن را به نفع کشتیرانی فرض کرده که به مرور زمان شاهد خواهیم بود.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار