۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

طراحی مدل‌های جدید کشتی‌های رو-رو با سوخت متانول

طراحی مدل‌های جدید کشتی‌های رو-رو با سوخت متانول و ضمن استفاده از معماران صنعت کشتیرانی در منطقه اسکاندیناوی جزایر فارو در حال ساخت است.
کد خبر: ۹۸۳۵۵

طراحی مدل‌های جدید کشتی‌های رور-رو با سوخت متانول

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ «ینس ماینهارد راسموسن»، مدیر‌عامل شرکت Smyril Line مستقر در جزیره اسکاندیناوی در این زمینه گفت: دو کشتی مدرن رو-رو سازگار با محیط زیست در دست ساخت است که قرار است در سال ۲۰۲۶ میلادی با سوخت الکترونیکی تحویل مشتری شود.  

وی گفت: هم‌اکنون زمان آن است که اهداف جدید و بزرگتری برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در اقیانوس اطلس شمالی تعیین کنیم و کشتی‌های جدید را به سمت انرژی سبز‌تر هدایت کنیم.  

وی گفت: این کشتی‌ها با همکاری شرکت Knud E. Hansen از معماران صنعت کشتیرانی در دست ساخت است.  علاوه بر آن این شرکت یک کشتی مسافر‌بری ۳۷۰۰۰ تُنی همراه پنج فروند کشتی رو- رو در دست ساخت دارد.  این شرکت تصمیم دارد کشتی‌ها را برای استفاده از متانول الکترونیکی آماده کند، زیرا بهترین راه حل و انتخاب برای استفاده از انرژی سبز در آینده است.  

«ینس ماینهارد راسموسن» در ادامه گفت: برای ساخت این کشتی‌ها از ۱۹۸۲ تا کنون در حال مطالعه هستیم و تا‌کنون چنین کشتی‌هایی در جهان ساخته نشده است.  

به گفته وی در این راستا سفارش ساخت دو کشتی از همین نوع  نیز به شرکت CIMC Raffles چین داده شده که هر کدام ۱۹۰ متر طول دارد و با ساخت و راه‌اندازی این کشتی‌ها ۶۰ درصد نسبت به کشتی‌های فعلی صرفه جویی در سوخت پدید خواهد آمد.  

وی در پایان گفت: این کشتی‌ها به سیستم  اقدامات برق ساحلی مجهز خواهد شد که به هیچ عنوان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای نخواهند داشت، همچنین برای دریانوردی اقیانوس اطلس شمالی بسیار مطلوب است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار