۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷

اختصاص بیشترین میزان سفرهای دریایی به قشم/ رونق ترددهای دریایی در اسکله لافت

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه بیشترین میزانه سفر‌های دریایی از ابتدای امسال تا کنون به جزیره قشم اختصاص داشته است، گفت:؛ آمار‌ها حاکی از رونق گردشگری در غرب جزیره قشم و افزایش تردد‌های دریایی از اسکله لافت است.
کد خبر: ۹۸۹۲۹

اختصاص بیشترین میزان سفرهای دریایی به قشم/ رونق ترددهای دریایی در اسکله لافت

 

مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: شرایط جوی در نیمه نخست نوروز امسال باعث شد سفر‌ها به سمت شرق کشور افزایش یابد و وضعیت متلاطم و نامساعد دریا باعث کاهش سفر‌های دریایی شد، اما این وضع از نیمه دوم تعطیلات نوروزی جبران شد و رونق آن همچنان ادامه دارد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه بیشترین میزانه سفر‌های دریایی از ابتدای امسال تا کنون به جزیره قشم اختصاص داشته است، گفت: آمار‌ها حاکی از رونق گردشگری در غرب جزیره قشم و افزایش تردد‌های دریایی از اسکله لافت است.

وی خاطرنشان ساخت: در مجموع بیشترین سفر‌های دریایی در قشم به میزا ن ۷۵۰ هزار نفر فقط در ۱۵ روز نخست نوروز بود که از این میزان  ۵۸۴ هزار نفر از اسکله لافت و ۳۷ هزار نفر هم از اسکله ذاکری به جزیره وارد شدند.

فاطمی، نکته قابل توجه در سفر به جزیره قشم را تمایل گردشگران برای سفر به غرب جزیره و اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی روستا‌های قشم و نیز بهره مندی از فضای فرهنگ سنتی این جزیره عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در سال‌های گذشته بیشتر گردشگران در شهر قشم و شرق جزیره اقامت داشتند.

وی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: به طور متوسط مدت ماندگاری گردشگران در جزیره دو میلیون نفر شب اقامت بوده است.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: بر اساس آمار اخذ شده، روستای سهیلی قشم در میان روستا‌های کشور رتبه نخست بیشترین میزان اقامت گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه قشم در مجموع میزان جذب گردشگران نوروزی در رتبه هفتم کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: همچنین  بر اساس آمار اخذ شده، روستای سهیلی قشم در میان روستا‌های کشور رتبه نخست بیشترین میزان اقامت گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یادآور شد: علاوه بر روستای سهیلی، روستای گورزین قشم نیز رتبه ششم را در میان روستا‌های توریستی کشور در ایام نوروز به لحاظ بیشترین میزان اقامت گردشگران به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار