۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

راه اندازی مسیر جاده‌ای توسط بندر صلاله عمان

بندر صلاله عمان یک مسیر زمینی را به منظور اجتناب کشتی‌ها از دریای سرخ به سمت جده عربستان راه اندازی کرده تا کانتینرها از آنجا به کشتی‌های مستقر در کانال سوئز تحویل شوند.
کد خبر: ۹۹۰۵۱

راه اندازی مسیر جاده‌ای توسط بندر صلاله عمان

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ بندر صلاله عمان یک سرویس چند وجهی زمینی به منظور پرهیز خطوط کشتیرانی از دریای سرخ راه اندازی کرده که این بندر را به بندر جده عربستان متصل کرده و جایگزین مناسبی برای تغییر مسیر از طریق دماغه امید نیک است.

بر‌اساس این گزارش در این مسیر زمینی ترانزیت کانتینر‌ها با کامیون از بندر صلاله به جده عربستان حمل می‌شود که طول مدت زمان در این مسیر زمینی برای حمل کانتینر بین ۴ تا ۵ روز طول می‌کشد تا کانتینر‌ها به کشتی‌های کانتینری که در کانال سوئز مستقرند بارگیری شده و از آنجا به اروپا و سواحل شرقی آمریکا ارسال شود.  

یکی از مسئولان این بندر گفت راه اندازی این سرویس چند وجهی زمان حمل‌و‌نقل را در مقایسه با مسیر‌های تجاری شرق به غرب حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد و می‌تواند بین ۱۰ تا ۲۰ درصد در هزینه صرفه‌جویی به عمل آورد.  

به گفتۀ این مقام مسئول بندر صلاله، این مسیر می‌تواند به منظور ایجاد انعطاف پذیری در زنجیرۀ تأمین و لجستیک با  راه حل ترکیبی برنامه ریزی شده و مشورت با  مشتری کانتینر‌ها را در انبار‌های ذخیره نگهداری و به مرور نسبت به ارسال آن‌ها اقدام کند.  

وی در پایان گفت که از سوی دیگر راه حل هوایی نیز به منظور ارسال کانتینر با هواپیما‌های باری پیش‌بینی شده و در این ارتباط با فرودگاه‌های همجوار مذاکره به عمل آمده تا راه حل هوایی دریایی از طریق بندر صلاله را با سایر بنادر مورد بررسی قرار دهند.

شایان ذکر است بندر صلاله عمان با ظرفیت سالانه پنج میلیون teu کانتینر که در حال حاضر پروژه‌هایی را برای افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت بندر در دست اجرا دارد در مسیر‌های اصلی اقیانوس واقع است که جنوب و شرق آسیا را به اروپا، شمال آفریقا و آمریکا و بخش فوقانی خلیج فارس متصل می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار