۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
رئیس کمیته توسعه و آمایش سرزمینی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ضرورت تغییر نگاه حکمرانی کشور از خشکی به دریا ​

رئیس کمیته توسعه و آمایش سرزمینی کمیسیون امور زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تعیین شاخص سنجش و چارچوب‌های معیار برای ایجاد مفاهمه در بین دستگاه‌های متولی اجرایی سازی سیاست‌های توسعه دریامحور موضوع مهمی است.
کد خبر: ۹۸۹۴۴

ضرورت تغییر نگاه حکمرانی کشور از خشکی به دریا ​

 

به گزارش مانا، فریبرز محمدی در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های های دریایی کشور، با موضوع اجرای سیاست های کلی نظام در خصوص توسعه دریامحور، تاکید کرد: تا امروز و تا پیش از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، نگاه اقتصادی در کشور، خشکی محور بوده است.

محمدی با بیان اینکه حکمرانی و نگاه کلان در کشور تاکنون خشکی محور و بری نگر بوده و باید به نگرش بحر محور تغییر کند، تاکید کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، یک سند بالادستی و یک الگو و خط مشی مطلوب جلوی هم دستگاه‌ها و نهادهای متولی دریایی، برای مدیریت یکپارچه در حوزه دریا قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یکی از مباحث مطرح در مبحث آمایش سرزمینی، عدم تعادل ها در حوزه دریا است.

رئیس کمیته توسعه و آمایش سرزمینی مجمع تشخیص مصلحت از تشکیل کارگروه توسعه دریامحور، برای تعیین چارچوب ها و شاخص‌های تشخیص در مجمع خبر داد و خاطر نشان کرد: مجمع در راهبرد توسعه دریامحور بر اساس سیاست‌های ابلاغی، به دنبال تغییر نگاه از خشکی به دریا و برداشتن عدم تعادل‌های ایجاد شده در این حوزه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار