۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

مخالفت هند با تحریم های جدید آمریکا برای پهلو گیری نفتکش‌های روسیه در بنادر این کشور

وزارت کشتیرانی هند اعلام کرد در خصوص اینکه آیا کشتی‌های حامل نفت روسیه که از ۱۵ نوامبر دوباره تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند، آیا در بنادر این این کشور پهلو بگیرند یا نه؛ بر‌اساس توصیه‌های وزارت خارجه کشور‌مان عمل می‌کنیم.
کد خبر: ۹۷۶۱۷

مخالفت هند با تحریم های جدید آمریکا برای پهلو گیری نفتکش‌های روسیه در بنادر این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از marinelink؛ آمریکا در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ میلادی سه شرکت دریایی و سه شرکت متعلق به آن‌ها که مقصدشان بنادر هندوستان بود را به دلیل حمل نفت روسیه بالاتر از سقف قیمتی تعیین شدۀ گروه هفت را تحریم کرد.

بر‌اساس این گزارش واشینگتن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال جلوگیری از فروش نفت روسیه به قیمت بالاتر از قیمت گروه هفت هستیم و برای  مجازات مسکو نسبت به این کار ادامه خواهیم داد.

«شیام جاگاناتان» مدیر کل اداره کل کشتیرانی هند در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: این کشور هیچ قانونی به منظور جلوگیری از پهلو گرفتن کشتی‌ها در هیچ بندری ندارد و در این ارتباط صرفاً توصیه‌های وزارت خارجه هند برای ما کافی است.  

در ادامه این گزارش آمده است داده‌های ردیابی دریافتی از Kpler نشان می‌دهد یکی از کشتی‌هایی که با پرچم لیبریا در حال تخلیه نفت در بندر Vadinar در ایالت گجرات غربی هند است.

وی در ادامه یادآور شد: دولت این اختیار را دارد که در مورد پهلوگیری کشتی در بنادر تصمیم گیری کند.

وی تأکید کرد: بر‌اساس روابط حاکمیتی هند و نگاه استراتژیک مسئولین وزارت خارجه این کشور می‌تواند تصمیم بگیرد که یک کشتی از پهلوگیری در بندر هند منع شود یا به کار خود ادامه دهد.  

وی در پایان گفت: گزارش‌های اداره بنادر این کشور برای ما دلیل و برهان اساسی است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار