۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

پهلودهی نفتکش غول پیکر در شرایط توفانی خلیج‌فارس

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: در شرایط توفانی و مواج بودن خلیج فارس نفتکش غول پیکر ۳۲۰ هزار تُنی در پایانه نفتی خارگ پهلودهی شد.
کد خبر: ۹۹۹۳۱

پهلودهی نفتکش غول پیکر در شرایط توفانی خلیج‌فارس

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر عباس غریبی با بیان شرایط نامساعد و مواج خلیج فارس برای پهلودهی نفتکش‌ها در پایانه نفتی خارگ اظهار داشت: با تلاش کارکنان عملیات دریایی پایانه نفتی خارگ، نفتکش ۳۲۰ هزار تُنی به صورت ایمن و در کمترین زمان به اسکله صادراتی پایانه نفتی خارگ پهلو داده شد.

وی افزود: فعالیت‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان یک شرکت فنی، عملیاتی و تخصصی همواره همسو با سیاست‌های راهبردی صنعت نفت در زمینه دریافت، ذخیره و صادرات نفت خام با انجام فرآیند‌های ذخیره‌سازی، اندازه گیری، پهلودهی، بارگیری و جداسازی نفتکش‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: همزمان با افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی و مواج بودن دریا در اسکله غربی جزیره خارگ به جهت جلوگیری از سرریز شدن مخازن ذخیره سازی و کمک به تولید نفت کشور، طی هماهنگی صورت گرفته تلاشگران مجموعه عملیات و با پشتیبانی سایر ادارات پایانه نفتی خارگ با ارزیابی همه ریسک‌های عملیاتی و تلاش کم سابقه، اقدام به پهلودهی نفتکش ۳۲۰ هزار تُنی به اسکله نفتی غربی کردند.

غریبی تأکید کرد: این عملیات شب هنگام و علی‌رغم وزش باد جنوب شرقی و متلاطم بودن خلیج فارس و در زمان بسته بودن بندر صادراتی صورت گرفت که این نشان دهندۀ توانمندی، دانش، تجربه عملیاتی و تعصب سازمانی متخصصین این شرکت در انجام مأموریت‌های محوله دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار