۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

رکورد تاریخی سفارش ۲۲۴ کشتی برای کارخانه چینی

شرکت کشتی‌سازی «یانگ‌ زی جیانگ» چین با دریافت سفارش‌های جدید کشتی‌های در دست ساخت را به ۲۲۴ فروند کشتی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رساند که با این کار به رکورد بی‌نظیری دست یافت. قرار است این کشتی‌ها تا سال ۲۰۲۸ تحویل شوند.
کد خبر: ۹۹۸۸۳

رکورد‌زنی یک کارخانه کشتی‌سازی چینی با دریافت سفارش ساخت ۲۲۴ فروند کشتی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از CHINADAILY؛ کشتی‌سازی «یانگ زی جیانگ» در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی در مجموع ۳۵ کشتی تحویل داده است؛ که به همراه دو کشتی ساخته شده برای ناوگان خود به ۵۹ درصد اهداف تحویل سالانه خود که تحویل  ۶۳ کشتی است نزدیک شده است. سفارش ساخت این کشتی‌سازی در نیمه اول سال در مجموع ۷۹ سفارش جدید به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار بوده که ۷۹ درصد سفارشات برای کشتی‌های با سوخت پاک بوده است.

دریافت سفارش‌های جدید در‌آمد این کشتی‌سازی را  به رکورد بالای ۲۰.۲ میلیارد دلار برای ۲۲۴ کشتی رسانده است. بر‌اساس این گزارش سفارش ۱۲ کشتی حامل گاز، ۱۸ کشتی با سوخت LNG دوگانه سوز، و ۱۷ کشتی دوگانه سوز متانولی از جمله سفارشات است.  

درآمد این کشتی‌سازی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی، ۱۳ میلیارد یوان بوده که ۱۵.۳ درصد بیشتر از سال قبل بوده است. کشتی‌سازی «یانگ زی جیانگ» چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی سود خالص ۳.۰۶ میلیارد یوان معادل ۵۳۶ میلیون دلار دارا بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۷ درصدی آن را نشان می‌دهد.

بر‌اساس این گزارش بخش اصلی کشتی‌سازی این شرکت به دلیل افزایش فعالیت‌های ساخت‌وساز پیشرفته و قیمت‌گذاری بهتر  بر روی کشتی‌های جدید است که ۹۵ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است.

کشتی‌سازی «یانگ زی جیانگ» با افزایش قابلیت‌ها و ظرفیت خود و همچنین سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کار‌های هم افزایی، خود را در مسیر سرمایه‌گذاری در زمینه انتقال انرژی قرار می‌دهد.

شایان ذکر است در ماه جولای این گروه یک قرارداد جدید را با دولت محلی برای احداث کشتی‌سازی Yangzi Xinfu امضا کرد که به یک پایگاه جدید تولید کشتی با انرژی پاک تبدیل خواهد شد.

همچنین این گروه اخیراً تأئیدیه دولت را برای تبدیل یک ترمینال شیمیایی واقع در امتداد رودخانه یانگ تسه به یک ترمینال LNG دریافت کرده است. این پروژه، همراه با ساخت یک تأسیسات جدید ذخیره سازی LNG، «یانگ زی جیانگ» را قادر می‌سازد تا به یک مرکز لجستیکی جامع LNG با قابلیت ذخیره سازی و توزیع تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار