۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

افزایش ظرفیت بندر شانگهای با احداث پشرفته‌ترین ترمینال اتوماتیک

فاز اول پیشرفته‌ترین ترمینال اتوماتیک بندر شانگهای برای افزایش ظرفیت ۲.۶ میلیون teu کانتینر در سال راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۹۸۵۰

افزایش ظرفیت بندر شانگهای با احداث پشرفته‌ترین ترمینال اتوماتیک

 

به گزارش گروه بینالملل مانا؛ خبرگزاری شین‌هوا گزارش داد فاز اول ترمینال لوجینگ با ۵ اسکله در بندر شانگهای توسط گروه بندری بین‌المللی شانگهای (SIPG) احداث و راه‌ اندازی شد.  

بر‌اساس این گزارش ساخت این ترمینال اتوماتیک و پیشرفته از دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی شروع و هم‌اکنون به ترمینال لوجینگ یک اسکله ۱۰۰ هزار تُنی و ۴ اسکله ۱۰ هزار تُنی افزوده شده است.  

ترمینال اتوماتیک لوجینگ در پایانه‌های قدیمی زغال سنگ و سنگ معدن ساخته شده‌اند که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ میلادی به علت آلودگی محیط زیست تعطیل  شده بودند، اما توسط گروه بندری بین‌المللی برای کسب و کار جدید آماده شد.

«گو جین‌شان»، رئیس SIPG در این زمینه گفت: افزایش ظرفیت در این ترمینال امکان انتقال و رقابت کانتینری بندر شانگهای را افزایش داده و باعث می‌شود فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در مسیر رودخانه یانگ تسه و سواحل چین بیشتر شود.  

در این ارتباط چین در نظر دارد به منظور تسهیل بیشتر جابه‌جایی در بندر شانگهای ۲۰ کشتی الکتریکی برای تجارت رودخانه‌ای آماه کند.

وی با اشاره به جابه‌جایی ۴۹ میلیون teu کانتینر در سال ۲۰۲۲ میلادی در بندر شانگهای تاکید کرد: با راه‌اندازی ترمینال جدید ۲.۶ میلیون teu به ظرفیت کانتینری بندر شانگهای اضافه می‌شود.  

به گفتۀ وی پروژه دوم بندر کانتینری اتوماتیک لوجینگ نیز آغاز شده تا موقعیت بندر به عنوان بزرگترین مرکز حمل‌و‌نقل جهانی تثبیت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار