۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

الحاق بیش از ۲۵۰۰ سامانه موشکی و پهپاد به نیروی دریایی سپاه/ بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تجهیزات جدید ندسا

پیش از ظهر امروز - جمعه، در آیینی با حضور فرمانده کل سپاه در بندرعباس، ۲۶۵۴ سامانه موشکی، پهپاد و دیگر ادوات دفاعی به نیروی دریایی سپاه الحاق شد.
کد خبر: ۹۹۸۲۰

الحاق بیش از ۲۵۰۰ سامانه موشکی و پهپاد به نیروی دریایی سپاه/ بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تجهیزات جدید ندسا

 

به گزارش مانا از بندرعباس، الحاق این تجهیزات جدید در مراسمی با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار تنگسیری و جمعی دیگر از فرماندهان این نیرو در بندرعباس انجام شد.

طی این آیین، ۲۶۵۴ سامانه موشکی، پهپاد و دیگر ادوات به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

موشک‌های تازه الحاق شده به ندسا، با قابلیت‌های جدید از جمله سرجنگی شدیدالانفجار و غیر‌قابل رهگیری بودن از جمله موشک‌های کروزی هستند که اصابت هر یک از آن‌ها موجب آسیب شدید و غرق‌شدن ناوشکن‌های دشمن می‌شود.

بر اساس این گزارش، طی این الحاق، انواع سامانه موشکی دوربرد ، میان برد، پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدامی، سامانه‌های جنگ الکترونیک، رادارهای دریایی و ادوات رزمی دیگر تحویل نیروی دریایی سپاه شده است.

 بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تجهیزات موشکی و پهپادی جدید سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در این آیین اظهار کرد: در پدیده‌های جدیدی که امروز به نیروی دریایی سپاه الحاق شد، نوگرایی و ابداعات فنی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: افزایش دقت در هدف‌زنی و نقطه زنی در این تجهیزات جدید از جمله ویژگی‌های این سامانه‌هاست.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه امروز ۲۱۰ سامانه از ۲۶۵۳ سامانه جدید الحاقی در معرض دید و تصویر قرار گرفته است، ادامه داد: افزایش اطمینان از به کارگیری این تسلیحات در محیط جنگ الکترونیک بر توانمندی این تجهیزات افزوده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به کارگیری هوش مصنوعی در این تجهیزات، تاکید کرد: بهره‌مندی از دانش هوش مصنوعی هم در تجهیزات ساخت وزارت دفاع و هم تجهیزات ساخت مرکز تخصصی موشکی نیروی دریایی سپاه در دستور کار بوده و بخشی از ثمرات آن امروز به نمایش درآمده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار