۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹

مانسون در هرمزگان تا هفته آینده ادامه می‌یابد/ کاهش ساعت کاری ادارات

مدیرکل هواشناسی هرمزگان از تشدید سامانه مانسون تا روز شنبه آینده در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۷۹۱

مانسون در هرمزگان تا هفته آینده ادامه می‌یابد/ کاهش ساعت کاری ادارات

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس با اعلام صدور هشدار دریایی سطح نارنجی شماره ۲۰ توسط این اداره‌کل، اظهار کرد: بر اساس هشدار صادر شده دریایی شماره ۱۹، قرار بود سامانه موجود تا پایان فردا سه‌شنبه از استان خارج شود اما داده‌های بروز شده هواشناسی از تشدید سامانه مانسون حکایت دارند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا روز شنبه هفته آینده به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: توصیف سامانه، نشان می‌دهد که هرمزگان در روزهای آتی تداوم باد نسبتاً شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا و احتمال تند باد لحظه‌ای در تنگه هرمز را تجربه می‌کند.

مديرکل هواشناسی هرمزگان گفت: سرعت وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی طی روزهای آتی تا نزدیک ۴۷ کیلومتر بر ساعت محدوده ۲۶ نات و افزایش ارتفاع موج نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر (۶ پا) خواهد بود.

رنجبر تاکید کرد: اوج فعالیت سامانه در ساعات صبح تا ظهر و ساعات پایانی شب در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با تأکید بر جاسک، سیریک، کوهستک، کلاهی قشم، هرمز، هنگام و لارک پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر وزش باد مداوم، وقوع تند باد لحظه‌ای، رگبار پراکنده باران، رعد و برق و گرد و خاک موقتی نیز در ساعات بعد از ظهر شب در محدوده تنگه هرمز، قشم، بندرعباس، هرمز، لارک و لافت محتمل است.

وی با اشاره به افزایش دما در روزهای آتی در استان هرمزگان، تصریح کرد: فعالیت ناشی از تداوم این سامانه موجب اختلال در ترددهای دریایی، فعالیت قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی و همچنین اختلال در تردد شناورهای مسافربری به ویژه در بنادر مرکزی استان می‌شود.

وی اضافه کرد: اختلال در تردد کشتی‌های تجاری به سمت عمان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفسهای پرورش ماهی نیز دور از ذهن نخواهد بود که بر همین اساس، توصیه می‌کنیم از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی پرهیز شده و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری اندیشیده شود.

رنجبر در انتها نیز عنوان کرد: سایر نقاط استان و خصوصاً ارتفاعات نیز در روزهای پایانی هفته شاهد رعد و برق شدید و بارش رگباری باران خواهد بود.

گفتنی است، بر‌اساس اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان، ساعت کاری ادارات دولتی این استان فردا سه‌شنبه ۱۶ مردادماه از شش صبح تا ۱۰ صبح خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار