۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
معاون سیاسی، امنیتی استاندار هرمزگان مطرح کرد:

زمینه ورود صیادان به حوزه‌های آبزی‌پروری فراهم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: باید زمینه ورود صیادان به حوزه‌‎های آبزی‌پروری که تضمین کننده معیشت بوده و باعث حفظ و پایداری ذخایر آبزیان نیز می‌شود، فراهم شود.
کد خبر: ۹۹۷۱۸

زمینه ورود صیادان به حوزه‌های آبزی‌پروری فراهم شود

 

به گزارش مانا از بندرعباس، احسان کامرانی عصر دیروز - دوشنبه- در بازدید از مرکز تکثیر میگوی مروارید شکیل با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان هرمزگان در حوزه‌های صیادی و آبزی پروری اظهار کرد: این مرکز یکی از واحدهای موفق شیلاتی در زمینه تکثیر میگو کشور است که به خوبی توسط صیادان استان راه اندازی و در حال تولید است.

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شیلاتی در شهرستان قشم گفت: این سرمایه‌گذاری توانسته به خوبی زمینه‌ساز امنیت اجتماعی، شغلی، رونق اقتصادی و تثبیت جمعیت روستایی و ساحل نشینان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با پیش‌بینی آینده‌ای درخشان برای آبزی پروری در این استان، افزود: ورود صیادان به حوزه آبزی پروری نقش مهمی در موفقیت چرخه‌های شیلاتی و به ویژه آبزی پروری دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید زمینه ورود صیادان به این حوزه فراهم شده و در بحث فرهنگ‌سازیِ حرکت به سمت آبزی‌پروری تلاش کرد، چرا‌که این مقوله می‌تواند موجب حفظ ذخایر و تضمین معیشت فعالان این بخش شود.

کامرانی در بازدید از بندر صیادی باسعیدو نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه این بندر گفت: در حوزه خدمات صیادی و  بنادر صیادی اقدامات بسیار خوبی در این بندر صیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ساخت بنادر صیادی و موج‌شکن‌های مردمی در طول نوار ساحلی استان گفت: یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین زیرساخت برای ارائه خدمات در این مناطق را ایجاد کرده، شیلات است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار