۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

۲۶۴ فروند کشتی جدید در نیمه اول ۲۰۲۴ تحویل ناوگان کانتینری جهان شد

۲۶۴ کشتی با ۱.۶ میلیون teu از ابتدا تا نیمه اول ۲۰۲۴ به ظرفیت ناوگان کانتینری جهان افزوده شده که در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۲۳ با ۱۱ درصد افزایش در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه است. این ناوگان تا پایان سه ماه سوم ۲۰۲۴ به ظرفیت ۳۰ میلیون teu دست می‌یابد.
کد خبر: ۹۹۶۷۳

۲۶۴ فروند کشتی جدید در نیمه اول ۲۰۲۴ تحویل ناوگان کانتینری جهان شد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety4sea، مؤسسه بیمکو از قول «نیلز راسموسن» با انتشار گزارشی  اعلام کرد در حال حاضر ظرفیت کل حمل‌و‌نقل کانتینری به ۲۹.۵  میلیون teu رسیده است.

بر‌اساس این گزارش در نیمه اول سال جاری میلادی تحویل کشتی‌های جدید به بالاترین حد خود رسیده است که ۲۶۴ کشتی با ۱.۶ میلیون تناژ از کارخانه‌های کشتی‌سازی تحویل شد که نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی دو سوم بیشتر است.

وی در این زمینه گفت‌: تقاضای بالا برای کشتی‌های جدید و قدیم باعث شد تا ارقام مربوط به بازیافت کشتی‌ها پایین بیاید. بر‌اساس گزارش‌های منتشره در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی فقط ۳۶ کشتی با ظرفیت ۵۱ هزار teu اوراق شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: از ابتدای سال تا‌کنون ۶۳ کشتی با ظرفیت ۰.۴ میلیون teu سفارش داده شده که ۱۹ درصد از کشتی‌های سفارش داده شده و در دست ساخت را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر یارد‌های ساخت کشتی تا سال ۲۰۲۸ میلادی پر از سفارش کشتی‌های جدید است که در سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ میلادی حدود ۱.۵ میلیون teu کشتی جدید تحویل می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت کشتی‌های بزرگ سفارش داده شده ۲۲ درصد از کشتی‌های سفارشی را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان گفت: ظرفیت ناوگان کانتینری تا پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۴ میلادی از ۳۰ میلیون teu تجاوز می‌کند و تا پایان سال ۲۰۲۷ میلادی به ظرفیت ناوگان کانتینری حدود ۴.۳ میلیون teu اضافه می‌شود که این کار به بازیافت کشتی‌ها سرعت خواهد بخشید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار