۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

هند برای تأمین نفت خام به واردات از روسیه و آمریکا متوسل شد

هند با کاهش واردات نفت از عربستان سعودی و عراق از این پس بیشترین واردات نفت خام را از روسیه و آمریکا انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۵۰۱

هند برای تأمین نفت خام به واردات از روسیه و آمریکا متوسل شد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت hellenicshippingnews؛ داده‌های شرکت انرژی Vortexa نشان می‌دهد واردات نفت خام هند از روسیه در ماه ژوئن ۱.۹ میلیون بشکه در روز بوده است، در حالیکه در ماه می‌این رقم ۱.۷ میلیون بشکه در روز بوده است. همچنین واردات نفت خام هند از آمریکا در ماه می‌به ۳۳۱ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن ۶۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.  

افزایش واردات نفت هند از آمریکا در حالی اتفاق افتاد که این کشور تولید نفت خود را افزایش داد.  

در ادامه گزارش آمده است واردات نفت خام هند از عرضه کنندگان قبلی خود یعنی عربستان سعودی و عراق کاهش یافته است. در ماه ژوئن واردات نفت خام این کشور از عربستان سعودی ۳۶ درصد و ازعراق با کاهش ۲۳ درصدی  کاهش همراه بوده است.  

اتحادیۀ نفتی اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی در ۲ ژوئن تصمیم به کاهش داوطلبانه ۲.۲ میلیون بشکه در روز تا ماه سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی گرفته است. پس از آن، این گروه قصد دارد کاهش عرضه را طی یک سال، یعنی تا سپتامبر ۲۰۲۵ میلادی متوقف کند. روسیه و عراق از متحدان اوپک پلاس هستند.

هند در ماه ژوئن،   ۳۸۶ هزار بشکه در روز نفت خام از عربستان سعودی وارد کرده است، در حالی‌که در ماه می‌این رقم  ۶۰۵ هزار بشکه در روز بوده است.  

همچنین این کشور در ماه ژوئن ۷۵۳ هزار بشکه در روز از عراق نفت خام وارد کرده که در مقایسه با ۹۷۲ هزار بشکه در روز در ماه می‌ با کاهش همراه بوده است.  

به جز نفت سنگین، هند گرید‌های دیگر مانند Varandey,ESPO blend,Sokol, Arco و Siberan را از روسیه وارد می‌کند.

پس از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲ میلادی، روسیه به تأمین کننده اصلی نفت خام برای هند تبدیل شد. قبل از آن  روسیه ۰.۲ درصد از کل واردات نفت هند را تأمین می‌کرد، اما اکنون حدود ۴۰ درصد از کل واردات هند از طریق روسیه تأمین می‌شود.

در پایان این گزارش آمده است با افزایش تجارت نفت بین دو کشور هند و روسیه، شرکت‌های بازاریابی نفت هند (OMCs) در تلاش هستند تا قراردادی بلندمدت با روسیه برای عرضه نفت خام با قیمت‌های تخفیف‌یافته منعقد کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار