۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳

کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا‌ پایه با رویکرد گردشگری دریایی برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا‌ پایه با رویکرد گردشگری دریایی و ساحلی، در تاریخ ۲۸ و ۲۹ آذر ماه امسال با حضور وزرای گردشگری منطقه خلیج فارس در بندرعباس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۵۴

کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا‌ پایه با رویکرد گردشگری دریایی برگزار می‌شود

 

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد گردشگری دریایی و ساحلی در تاریخ ۲۸ و ۲۹ آذر ماه امسال با حضور وزرای گردشگری منطقه خلیج فارس در بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیر‌کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: محور‌های دومین کنفرانس بین‌­المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد "گردشگری دریایی و ساحلی" شامل اکوتوریسم و گردشگری پایدار، فرصت‌های سرمایه گذاری مرتبط با صنعت توریسم، مدیریت گردشگری سواحل، بنادر و حمل‌و‌نقل دریایی و مدیریت اماکن و تأسیسات گردشگری است.

وی افزود: همچنین کارآفرینی و نقش بخش خصوصی در رونق اقتصادی گردشگری، تفریحات آب و گردشگری ورزشی، گردشگری و مخاطرات زیست محیطی، رسانه‌ها، تبلیغات و ارتباطات فرهنگی و آیینی در رونق گردشگری و موانع توسعه گردشگری از دیگر رویکرد‌های برگزاری این همایش بین‌المللی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در توریسم استان هرمزگان، تصریح کرد: از دیگر محور‌های همایش بین‌المللی اقتصاد دریا در پایه با رویکرد گردشگری دریایی و ساحلی می‌توان به تحلیل تجارب گردشگری کشور‌های پیشرو در صنعت گردشگری دریایی و ساحلی و ساماندهی پژوهش‌های مرتبط و نیز گردشگری صیادی، شیلاتی و غذا‌های دریایی اشاره کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت استان در حوزه دریا محور، برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد گردشگری دریایی ساحلی می‌تواند اساس و بینش گردشگری دریایی را تدوین کند.

گفتنی است، فراخوان برگزاری این همایش از سوی دانشگاه هرمزگان و مرکز تحقیقات و مطالعات هرمز جهت ارسال مقالات به دومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد گرشدگری دریایی و  ساحلی اعلام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار