۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸

روسیه در مسیر قطب شمال ناوگان سایه LNG را تقویت می‌کند

روسیه به منظور تکمیل ناوگان سایه کشتی‌های LNG از مسیر قطب شمال روز به روز بر تعداد کشتی‌های این ناوگان می‌افزاید.
کد خبر: ۹۹۴۲۱

روسیه در مسیر قطب شمال ناوگان سایه LNG را تقویت می‌کند

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ در حال حاضر تعداد زیادی از کشتی‌های حامل گاز LNG که به صورت کشتی به کشتی در لنگرگاه کیلدین مشاهده شده است گمانه زنی‌ها درباره افزایش تعداد کشتی‌های حامل گاز LNG و تکمیل ناوگان سایه توسط روسیه را بیشتر می‌کند.  

این در حالی است که بزرگترین پروژۀ LNG روسیه با عنوان Arctic LNG 2 تحت تحریم آمریکا و بریتانیا است.  

در ادامه این گزارش آمده است که یخ‌های قطب شمال رو به کاهش است، به همین جهت تعداد کشتی‌های حمل LNG در مسیر دریای شمال توسط روسیه نیز در حال افزایش می‌باشد.  

بدین ترتیب پروژه حمل گاز LNG از مسیر قطب شمال توسط روسیه همچنان ادامه دارد.  

خبرگزاری رویترز آورده است تصویر ماهواره‌ای از انتقال کشتی به کشتی در لنگرگاه کیلدین دریافت شده است.  

در همین حال بزرگترین تولید کنندۀ LNG روسیه نواتک که در نوامبر ۲۰۲۰ میلادی تأسیس شده عملیات بارگیری مجدد برای این پروژه را در لنگرگاه خود انجام می‌دهد.    

در حالیکه در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۳ نقل و انتقال کشتی به کشتی LNG در مسیر قطب شمال مشاهده شده، اما از ابتدای ژانویه تا ۳۰ آوریل در لنگرگاه کیلدین حداقل ۱۰ انتقال کشتی به کشتی مشاهده شده است.  

این نقل و انتقال در حالی صورت می‌گیرد که روسیه از طریق آمریکا و اروپا مورد تحریم قرار گرفته، اما در حال حاضر هیچ مانعی برای انتقال کشتی به کشتی در مسیر قطب شمال وجود ندارد.  

در مجموع ۲۸ کشتی LNG تا‌کنون مجوز حرکت در آب‌های قطب شمال را دریافت کرده‌اند که ۱۲ فروند آن معمولی و بقیه به سیستم یخ شکن مجهز هستند.  

بررسی‌ها نشان می‌دهد چهار فروند کشتی اخیراً توسط شرکت NYK از مسیر قطب شمال گاز خود را به سمت امارات ارسال  کرده است.

 اگرچه ایجاد ناوگان سایه با استفاده از کشتی LNG چالش برانگیز است با این حال مسئولان روسی ترجیح می‌دهند صادرات خود را به هر شکل ممکن انجام دهند.  

Mehdy Toui متخصص عملیات LNG گفت که پیدا کردن خریدار LNG از روسیه دشوار است، زیرا مقصد خریداران به درستی مشخص نیست، اما شرکت‌هایی مانند Kalleklev و Flex LNG مجموعه‌ای از خریداران را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار