۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳

توافق ۱۰ ساله تامین میعانات گازی و فرآورده نفتی هند توسط قطر

قطر و هند برای فروش ۲ میلیون تُن میعانات گازی و فرآورده نفتی از سوی قطر برای هندوستان بین شرکت هندی Haldia Petrochemicals Limited (HPL) و شرکت قطر انرژی برای مدت ۱۰ سال به توافق رسیدند.
کد خبر: ۹۹۳۲۵

توافق ۱۰ ساله تامین میعانات گازی و فرآورده نفتی هند توسط قطر


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ قرار است این میزان محموله نفتی طی ۱۰ سال از طریق بازوی تجاری قطر مستقر در سنگاپور تحویل هند شود.

اجرای این پروژه از شش ماهه دوم ۲۰۲۴ میلادی انجام می‌شود، این قرارداد بلند‌مدت از دید کارشناسان و تحلیلگران بزرگترین تعهدی است که بین دو کشور تا امروز انجام شده است.  

بر‌اساس این گزارش سعد شریدا الکعبی، وزیر انرژی و مدیرعامل قطر انرژی گفت: از ورود به این توافق خرسندیم و تلاش می‌کنیم بر تعهد مستمر خود برای کمک به هند ادامه دهیم، زیرا مسیر رشد اقتصادی ما برای کمک به ایجاد رابطه پایدار بین قطر انرژی  با  Haldia Petrochemicals Limited (HPL) هند مثال زدنی است.

وی بر نقش قطر به عنوان تأمین کننده قابل اعتماد انرژی تأکید کرد و افزود: به تلاش‌های مشترک خود با شرکای کلیدی مانند هندوستان برای پاسخ به تقاضای در حال تحول منطقه ادامه می‌دهیم.  

دکتر پورنندو چاترجی، رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی (HPL) نیز گفت: خوشحالیم که این توافق راهبردی مهم را با قطر انرژی منعقد کردیم.  

این شرکت مشارکت دیرینه‌ای با قطر انرژی دارد که در حال حاضر به عنوان یکی از شرکای کلیدی به شمار می‌رود، این توافق در جهت توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری استراتژیک برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان ما در سراسر جهان است که قطر انرژی قول مساعد برای همکاری بیشتر داده است.  

وی در پایان گفت: پتروشیمی (HPL) یک مجتمع پتروشیمی در بنگال هند است که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون فعال است و یکی از بزرگترین شرکت‌های پتروشیمی هندی است که خوراک اولیه آن نفتا می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار