۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷

بازسازی دکل نفتی «سحر یک» در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو آغاز شد

مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: تعمیرات و بازسازی دکل نفتی «سحر یک» به عنوان یکی از دکل‌های حفاری صنعت نفت به دست متخصصان داخلی در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو آغاز شد که ۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۹۲۳۸

بازسازی دکل نفتی «سحر یک» در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو آغاز شد

 

به گزارش مانا، علیرضا سلمان‌زاده روز یکشنبه در آیین بازسازی این دکل نفتی در جمع خبرنگاران افزود: دکل نفتی سحر یک، یکی از دکل‌های دریایی است که ۱۳ سال در صنعت نفت فعالیت داشته و امروز (۲۰ خردادماه ۱۴۰۳) برای انجام تعمیرات و اور‌ها به مجتمع کشتی سازی ایزوایکو سپرده شده است.

وی با اشاره به انتخاب مجموعه فراساحل ایزوایکو جهت تعمیر دکل سحر یک توسط شرکت حفاری شمال افزود: در ابتدا اقدام به شناسایی توانمندی‌های داخلی شد و مجموعه ایزویکو به عنوان یک شرکت ایرانی و توانمند داخلی عنوان مجری تعمیر این دکو انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه انجام تعمیرات دکل نفتی سحر به دست متخصصان داخلی در مجتمع ایزوایکو از خروج ارز کشور جلوگیری می‌کند، بیان کرد: زمان پیش‌بینی شده برای تعمیرات و اورهال این دکل نفتی، ۲ ماه است و بعد از آن به عرصه صنعت نفت بازخواهد گشت.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال اظهار کرد: شرکت حفاری شمال، ۹ دکل خورشیدی و سه دکل دریایی دارد که این دکل‌ها در پروژه‌های متنوع صنعت نفت وظیفه حفاری و تکمیل چاه‌ها را برعهده دارند.

سلمان‌زاده درخصوص انتخاب مزیت رقابتی در قیمت در برابر کارگزاران خارجی، بیان کرد: قطع به یقین مزیت رقابتی با کارگزاران خارجی دارد و در اصل یکی از مباحث اصلی بحث خروج ارز است که باتوجه به توانمندی‌ها و تجربه طولانی شرکت ایزویکو در زمینه ساخت و تعمیر سکو‌های مختلف نفتی و گازی، این فرصت در کشور ایجاد شده است.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه ویژه اقتصادی در محدوده‌ای به مساحت یکهزار و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس و در ساحل خلیج‌فارس ایجاد شده است.

ایزوایکو از طریق خلیج‌فارس به آب‌های بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده از راه‌های زمینی، ریلی و راه‌های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.

حوزه فعالیت ایزوایکو به دلیل نزدیکی با بنادر شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بنادر انجام می‌شود همانند یک گلوگاه راهبردی تلقی می‌شود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالیانه در خلیج‌فارس می‌تواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناور‌های مختلف انجام دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار