به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از پورت نیوز، این سیستم برای اولین بار روی کشتی کروز Orient Express Silenseas نصب شده و عنوان بزرگترین کشتی بادبانی جهان را به خود اختصاص داده است.
این سیستم به قطر ۳.۹ متری که بر روی کشتیها نصب میشود دارای پروانههایی است که آنها را هنگام حرکت متحرک کرده و محرک الکتریکی ایجاد میکند.
شرکت Chantiers de l&#۳۹;Atlantique به عنوان پیشگام در ارائه کشتیهایی با پیشرانه بادی تصمیم دارد سایر کشتیهای کروز مسافری را به این سیستم مجهز کند.
در اولین حرکت یک کشتی به طول ۲۲۰ متر با ۵۴ کابین با عنوان کروز Orient Express Silenseas ساخته شده که ارتفاع دکل آن ۱۰۰ متر و قطر پیشرانه آن با ۳.۹ متربر روی آن کشتی نصب شده است.
این پروژه یه عنوان یک طرح پیشتازانه در طراحی پیشرانه و بالا بردن راندمان کشتی به شمار میرود که توسط شرکت Chantiers de l&#۳۹;Atlantique نروژ ساخته میشود.
این کشتی با بالاترین عملکرد زیست محیطی به یکی از بازیگران اصلی در انتقال انرژی جهانی سبز و بدون هرگونه آلودگی تبدیل خواهد شد.
به گفته یکی از مسئولان این شرکت این سیستم به گونهای طراحی شده که تولید برق الکترونیکی از طریق چرخش پیشرانهها تأمین میشود و به هیچ عنوان آلودگی زیست محیطی ندارد و کاملاً الکتریکی خواهد بود.
شرکت نروژی پس از ساخت این کشتی سفارش ساخت دو کشتی دیگر را دریافت کرده است و مسئولان شرکت Chantiers de l&#۳۹;Atlantique بر این اعتقادند کشتیهای کروز بزرگ نیز به زودی برای استفاده از این سیستم اعلام آمادگی خواهند کرد.
Arnfinn Brautaset، مدیر فروش در شرکت سازنده در این زمینه گفت با استفاده از تخصص متخصصان تیمهای شرکت و شبکه پیمانکاران یک فنّاوری برتر صنعتی بدون استفاده از سوخت فسیلی و سبز طرح یکپارچه سازی تولید سوخت الکتریکی کشتیهای کروز را آماده کردیم که درآینده این سیستم در کشتیهای فراساحلی و بزرگ کروز نصب خواهد شد که دارای کمترین هزینه برای مالکان کشتی خواهد بود.